وان درایو شما را از ویرایش اسناد به اشتراک گذاری شده تان با خبر می کند

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
این روزها استفاده از سرویس های ابری نظیر OneDrive بسیار متداول شده و بعضی از گروه های کوچک کاری سعی می کنند با استفاده از چنین سرویس‌هایی گردش کار هوشمندانه‌تری داشته باشند. اما یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است کاربران سرویس‌های ابری داشته باشند، عدم آگاه شدن از ویرایش های احتمالی اسناد است. قابلیتی که از این پس OneDrive آن را به کاربرانش ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

آیا تا کنون شده نگران شده باشید که نکند فلان فایل به اشتراک گذاری شده‌تان توسط فرد دیگری ویرایش شده باشد؟ مایکروسافت از این پس چنین قابلیتی را در سرویس OneDrive خود قرار خواهد داد تا خیالتان آسوده گردد. ردموندی ها در حال آماده سازی به روزرسانی تازه ای برای سرویس ابری خود هستند که به محض ویرایش اسناد به اشتراک گذاری شده، از طریق اعلان بر بستر تلفن همراه یا ایمیل های روزانه به مالک آن خبر رسانی می کنند. بدین ترتیب اگر گزارشی را با کارکنان شرکت در میان گذاشته اید، دیگر از دستکاری آن بی خبر نخواهید ماند. البته این قابلیت در حال حاضر تنها برای برخی کاربران فعال خواهد بود، اما طی چند هفته پیش رو تمامی کاربران به آن دسترسی خواهند داشت.

البته این بروزرسانی OneDrive تنها به این قابلیت محدود نمی شود. مایکروسافت به تازگی پشتیبانی از اشتراک گذاری پوشه های همگام شده را به رایانه رومیزی آورده است؛ و امکان جستجو در بین فایل های به اشتراک گذاری شده را نیز به کاربران داده است. با وجود این قابلیت های تازه، دیگر نیازی نیست از حافظه تان کمک بگیرید که کدام بخش یک فایل ماحصل تلاش شما است یا اینکه چه کسی ممکن است بخش هایی از متن یا سند شما را تغییر داده باشد. در مجموع این به روزرسانی های OneDrive می تواند برخی از موارد گیج کننده را در حین کار با اسناد ابری رفع کند تا حس بهتری نسبت به افرادی داشته باشید که به فایل های شما دسترسی دارند.

چقدر در زندگی شغلی و شخصی خود از سرویس های ابری استفاده می کنید؟ چه ایده ای برای به روزرسانی های بعدی چنین سرویس هایی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات