رابطه هلدینگ آلفابت، گوگل و دیگر شاخه‌ های تابعه به روایت نمودار

سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تغییر بزرگی در روند اجرایی فعالیت هایش ایجاد کرده است. طبق نامه منتشر شده از سوی لری پیچ، گوگل از این پس زیر نظر شرکت مادر به نام آلفابت فعالیت خواهد کرد. برای این که با آلفابت و شرکت‌های زیر نظر آن بیشتر آشنا شوید با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مجموعه عظیم گوگل که همزمان بر روی پروژه‌های متعددی فعالیت می‌کند، اکنون تحت تقسیم‌بندی دقیق‌تری برای توسعه پروژه‌ها قرار گرفته است. اکنون پروژه‌هایی که رابطه کمتری با اینترنت دارند، زیر نظر بخش‌های جداگانه با مدیر اجرایی مخصوص به خود توسعه خواهند یافت.

لری پیج موسس و مدیر عامل اسبق گوگل، اکنون وظیفه مدیریت آلفابت را بر عهده خواهد داشت در حالی که ساندار پیچای به مسئولیت خود به عنوان مدیر اجرایی گوگل ادامه خواهد داد.

وظایف شرکت‌ها هنوز به طور رسمی اعلام نشده‌اند و طی گذشت چند ماه هر شرکت بیشتر با وظایف خود آشنا خواهد شد. با این حال طی پست لری پیج و اسناد درز شده از گوگل می‌توان نمودار زیر را برای فعالیت‌ آلفابت و شرکت‌های زیر مجموعه آن معرفی کرد:

ساختار آلفابت

فعالیت هر بخش به شرح زیر است:

  • نست (Nest): توسعه پلتفرم خانه هوشمند، این شرکت در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شده است.
  • کالیکو (Calico): فعالیت برای توسعه راه‌حل‌های افزایش عمر انسانیت.
  • سایدواک لبز (Sidewalk labs): بهینه کردن شهر‌های مدرن.
  • گوگل ایکس (Google X): پروژه‌های پیشرفته گوگل مانند گوگل گلس، ارایه اینترنت با استفاده از بالون‌ها در سراسر جهان و غیره.
  • فایبر (Fiber): توسعه اتصالات اینترنت پرسرعت.
  • گوگل کپیتال (Google Capital): بازوی سرمایه‌گذاری مجموعه که با Google Ventures متفاوت است.ٰVentures در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی خودرو‌ها فعالیت می‌کند.
  • گوگل (Google): و اما گوگل که خود پیش‌تر بر سایر زیر‌مجموعه‌ها نظارت می‌کرد، اکنون زیر نظر آلفابت به فعالیت مشغول است. نکته جالب ادامه فعالیت یوتیوب زیر نظر گوگل است، با این که این بخش مدیر اجرایی مجزای خود را دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات