چینی ها در کمتر از 3 ساعت یک ویلا پرینت گرفتند!

سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
این روزها کاربرد چاپگرهای 3بعدی بسیار فراگیر شده و هر روز شاهد استفاده از این فناوری در حوزه های گوناگون هستیم. حالا یک شرکت چینی پیشرو در اقدامی قابل توجه یک ویلای زیبا را در شهر شی‌آن در کمتر از 3 ساعت ساخته است. آیا می توان در ساختمانی که پرینت گرفته شده زندگی کرد؟
تبلیغات

شرکت چینی ZhuoDa یک ویلای دو طبقه را در کمتر از سه ساعت ساخت. این ویلا از شش ماژول پرینت شده ساخته شده که مانند آجرهای بازی خانه‌سازی LEGO از پیش آماده شده بودند. این ماژولهای ضد آتش از ماده‌ای سری ساخته شده‌اند که می تواند زمین لرزه ای به بزرگی 9 ریشتر را دوام آورد. شرکت چینی، ماده ای که این ویلا از آن ساخته شده را مخفی نگه داشته است.

3D printed villa by ZhuoDa 3 537x358

حدود 90 درصد مراحل ساخت این ویلا در خارج از محل ساخت و ساز و در کارخانه سازنده انجام شده است. سپس قطعات از پیش ساخته شده به محل نصب حمل شدند. این روند کارآمد همراه با صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در زمان ساخت همراه بوده و هزینه‌های ساخت را به 2500 تا 3000 یوآن (400 تا 480 دلار) در هر متر مربع کاهش داده است. بنا به اطلاعاتی که یونگلینگ، یکی از مهندسان شرکت ZhuoDa اعلام کرده است، ساخت این ویلای سه بعدی تنها 10 روز زمان برده؛ در حالی که ساخت یک ویلای سنتی حدود شش ماه زمان نیاز دارد.

از آنجا که هر کدام از این ماژول ها در هر متر مربع حدود 100 کیلوگرم وزن دارند، می توانند از پس زلزله های بزرگ نیز بربیایند. این خانه که دارای قاب و ساختاری فولادی است را می توان با مواد عایق گرمایی پر کرد. گروه ساختمانی چینی ZhuoDa بیش از 22 حق اختراع را به ثبت رسانده و فناوریهای خود و مواد مورد استفاده‌اش را محرمانه نگه داشته است. با این حال، تان بویانگ، معاون این شرکت چینی در خلال صحبت‌هایش این موضوع را آشکار کرد که ماده‌ی جدید مورد استفاده این شرکت از ضایعات صنعتی و کشاورزی تهیه می‌شود، ضد آب و آتش بوده و عاری از مواد مضر مانند فرمالدئید، آمونیاک و رادون است.

3D printed villa by ZhuoDa 2 537x358

پس از پرینت سه بعدی چهارچوب ساختاری و پیش از مونتاژ نهایی اجزاء، این شرکت ورقه‌های تزئینی را برای هر ماژول در نظر گرفت. خریداران خانه می‌توانند از بین مجموعه‌ی متنوعی از ورقه‌های تزئینی - از جمله یشم، سنگ مرمر، چوب و گرانیت - گزینه‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. حتی می‌توان روی دیوارهای خانه از گیاهان نیز استفاده کرد تا هم از زیبایی گیاهان بهره برد و هم از منافع پزشکی آن بی بهره نماند. شرکت سازنده معتقد است این دست خانه‌ها تا 150 سال مستحکم باقی خواهند ماند.

شاید وقت آن رسیده باشد که ما نیز در ساخت و سازهای خود، بیشتر از شیوه‌های سنتی فاصله گرفته و با فناوری های روز دنیا همگام شویم. ساخت خانه‌هایی در کوتاه‌ترین زمان، با حداقل هزینه و بیشترین زیبایی و دوام به خصوص در برابر زمین لرزه همان چیزی است که خریداران به دنبالش هستند.

نظر شما چیست، آیا حاضرید در خانه ای پرینت شده زندگی کنید؟ (آن هم با خصوصیاتی که در بالا به آن اشاره شد).

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات