آیا شبکه اجتماعی گوگل پلاس به پایان خط رسیده است؟

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پلاس هنوز در حال فعالیت است و کاربران نسبتا زیادی نیز دارد. هر چقدر هم که کاربران به گوگل پلاس علاقه نشان بدهند، به نظر می‌رسد شرکت گوگل مانند گذشته دید مثبتی نسبت به ادامه‌ی فعالیت این شبکه‌ی اجتماعی ندارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آن طور که از شواهد پیدا است گوگل آینده‌ای روشن را پیش روی گوگل پلاس نمی‌بیند و با تبدیل آن به قطعه‌های کوچک، به تدریج قصد بستن پرونده‌ی آن را دارد. البته شرکت گوگل این موضوع را تایید نکرده است، اما تغییرات جدید این سرویس این ذهنیت را در بسیاری از کاربران آن بوجود آورده است که گوگل مانند گذشته اهداف بلندپروازانه‌ای برای گوگل پلاس ندارد.

در تغییرات جدید صورت گرفته توسط گوگل، سرویس یوتیوب و گوگل پلاس این شرکت به طور کلی از هم جدا شده و عملکردی وابسته به هم نخواهند داشت. شاید این اتفاق در ظاهر خوب باشد، چرا که شاید بسیاری علاقه دارند که فعالیت یوتیوب و گوگل پلاس آن‌ها جدا از هم باشد؛ اما این کار به نظر ایده‌ی هوشمندانه‌ای نیست. برای مثال اگر یکی از افرادی که در یوتیوب دنبال می‌کنید، ویدئویی در شبکه‌ی خود بارگذاری کند، به سرعت توسط حساب کاربری گوگل پلاس از آن مطلع می‌شدید؛ اما حالا این اتفاق نخواهد افتاد. البته گوگل مدعی است این تغییر را در راستای راحتی کاربران یوتیوب برای ارائه‌ی دیدگاه‌های خود بدون نیاز به حساب کاربری گوگل پلاس، ایجاد کرده است.

از یوتیوب که بگذریم، گوگل مدت‌ها پیش درخواست از کاربران اندروید برای ورود به حساب کاربری گوگل پلاس را حذف کرده است و حالا نیز برای استفاده از گوگل از شما ورود به حساب کاربری گوگل پلاس را درخواست نمی‌کند. تغییر جدید، سوال بزرگی را در ذهن عموم به وجود می‌آورد و آن این است که گوگل پلاس کاربران جدید را از چه طریقی جذب خواهد کرد؟ در دنیایی که اینستاگرام و فیسبوک وجود دارند بعید است کاربران در سرویسی ثبت نام کنند که هیچ سودی برای آن‌ها به ارمغان نمی‌آورد. گوگل نیاز به کاربران بیشتری در گوگل پلاس دارد، اما جدا کردن کامل خدمات گوگل و نیز سرویس یوتیوب از آن تصمیمی در این جهت نبوده و عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

گوگل باید با ایجاد تغییرات جزئی در گوگل پلاس آن را زیباتر و جذاب‌تر کند، اما اگر این شرکت به فکر جذب کاربران بیشتر نبوده و توجهات خود را به این سرویس کمتر و کمتر کند، به تدریج گوگل پلاس را با دستان خود از بین خواهد برد.

نظر شما چیست؟ آیا از سرویس گوگل پلاس استفاده می‌کنید؟ آیا از وضعیت و ویژگی‌های فعلی آن راضی هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات