شبیه‌ساز بازی‌های پلی‌استیشن 2 برای سیستم‌ عامل اندروید منتشر شد

چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی اولیه از شبیه‌ساز پلی استیشن ۲ برای اندروید منتشر شده است و حالا می‌توانید بسیاری از بازی‌های تحت این کنسول بازی را در گوشی و تبلت بازی کنید.
تبلیغات

دستگاه‌های موبایل، حالا کم کم در حال پیشروی در حوزه بازی‌های ویدیویی هستند و روزبه‌روز سهم بیشتری از بازار بزرگ‌ترین سرگرمی بشر پیدا می‌کنند. این را می‌توان از ورود استودیو‌های بزرگ بازی‌سازی با بازی‌های بزرگ خود به صنعت موبایل‌ها متوجه شد. این روزها بازی‌های موبایل، فقط به‌نام‌هایی مانند Angry Birds و Cut the Rope خلاصه نمی‌شود و می‌توان نام‌ بازی‌های بزرگ و به‌نامی را در گوشی‌های موبایل‌ها دید. 

البته، بسیاری از این بازی‌های بزرگ که امروزه برای دستگاه‌های موبایل عرضه می‌شوند، محصول چند سال پیش کمپانی‌هایی مانند راک‌استار و اسکوئرانیکس هستند. راه دیگری که برای تجربه بازی‌های بزرگ باقی می‌ماند، تجربه این بازی‌ها به لطف استفاده از شبیه‌سازها است. اگرچه استفاده از این شبیه‌سازها سخت و دشوار است اما با نگاهی کوتاه به پلی‌استور گوگل می‌توان به محبوبیت آن‌ها برای اجرای بازی‌ها پی‌برد. شبیه‌سازهایی که از آتاری و نینتندو گرفته تا پلی ‌استیشن و کنسول بازی نینتندو 64 را پوشش می‌دهند. 

اما کنسول‌های جدیدتر چطور؟ به لطف افزایش توان پردازشی دستگاه‌های موبایل، ما بالاخره به نقطه‌ای رسیدیم که بتوانیم بازی‌های سه‌بعدی را به کمک شبیه‌سازها روی دستگاه‌های موبایل خود اجرا کنیم. اخیرا، شبیه‌ساز محبوب و معروف دلفین که به شبیه‌سازی کنسول‌های گیم‌کیوب و نینتندو وی می‌پردازد، پا به مینی‌کنسول اندرویدی رِیزر یعنی شیلد گذاشت. حالا نوبت به پلی‌ استیشن 2 است تا به کمک شبیه‌ساز بازی‌های کنسولی، راهی سیستم‌عامل اندروید شود. 

این شبیه‌ساز تازه وارد که Play نام دارد، در مراحل اولیه ساخت و توسعه است و براساس صفحه اجتماعی رسمی رسمی آن، اگرچه بسیاری از بازی‌های روی Play اجرا می‌شوند اما هنوز مشکلات زیادی اعم از زمان‌های بارگذاری طولانی، تاخیرهای فراوان، نوشته‌های به هم ریخته و غیره دارد. 

نکته‌ای که مشخص است این است که Play در مرحله‌ای قرار ندارد که بتوان از آن برای تجربه‌ بازی‌های به‌یاد ماندنی کنسول بازی نسل هفتمی سونی استفاده کرد و درحال‌حاضر بیشتر برای مصارف آزمایشی و تحقیقاتی است ولی همین پیشرفت نیز قابل‌توجه محسوب می‌شود. Play هم‌اکنون در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و دانستن همین موضوع که شاید بتوانیم روزی بدون دردسر و ایراد، بازی‌های پلی‌استیشن 2 را روی اندروید تجربه کنیم، مایه مسرت و خوشحالی است. 

با مراجعه به صفحه اجتماعی این شبیه‌ساز در گوگل‌پلاس، می‌توانید ثبت نام کرده و نسخه آزمایشی Play را دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات