رویترز: قطعه‌ جدید یافته شده در نزدیکی ماداگاسکار جست و جوها برای یافتن هواپیمای مفقود مالزی را قوت بخشید

پنج‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بیش از یک سال از زمان مفقود شدن هواپیمای MH370 هواپیمایی مالزی در ۸ مارس ۲۰۱۴ می‌گذرد و هنوز اطلاعاتی در خصوص این هواپیمای مفقود شده در دست نیست. مقامات فرانسوی در حال تحقیق از یک قطعه یافته شده در جزیره‌ی رئونیون در اقیانوس هند هستند که شاید با این هواپیما مرتبط باشد.
تبلیغات

به گزارش رویترز، مقام‌های فرانسوی در حال تحقیق روی قطعه‌ای تازه پیدا شده در سواحل جزیره رئونیون، از مستعمرات فرانسه دراقیانوس هند هستند که ممکن است با هواپیمای مفقود شده پرواز اسرارآمیز ام‌اچ ۳۷۰ مالزی در ارتباط باشد.

بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی، با شماره پرواز ۳۷۰ در هشتم ماه مارس سال ۲۰۱۴، با ۲۳۹ سرنشین، در راه پکن از کوالالامپور، از صفحه رادار ناپدید شد و تا کنون اثری از این هواپیما در هیچ یک از تلاش‌های صورت گرفته پیدا نشده است.

کارشناسان گفته‌اند قطعه تازه پیدا شده در جزیره فرانسوی، شبیه بال یک ۷۷۷ است. با این همه هنوز هیچ مقام رسمی& چیزی در این مورد نگفته است.

جزیره رئونیون که قطعه تازه‌ در آن پیدا شده، بسیار دورتر از جایی‌ است که جست‌ و جوها برای یافتن بوئینگ در جریان است. محل جزیره رئونیون در اقیانوس هند و در نزدیکی جزیره‌ی ماداگاسکار در نزدیکی قاره‌ی آفریقا است، در حالی که مالزی و استرالیا در سمت راست نیمکره قرار دارند. با توجه به اینکه بوئینگ ناپدید شده‌ی متعلق به هواپیمای مالزی تنها بوئینگ از این مدل است که ناپدید شده، از این‌رو با تایید تعلق قطعه‌ی مورد نظر به بوئینگ ۷۷۷، می‌توان با قطعیت بیشتری در این خصوص اظهار نظر کرد.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام آشنا با جریان تحقیقات نقل کرده که قطعه پیدا شده به احتمال زیاد متعلق به این مدل از بوئینگ است. یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که بر پایه تصاویر اولیه، احتمال بالایی وجود دارد که قطعه بخشی از بوئینگ ۷۷۷ باشد.

شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای مجددا تاکید کرده است که به حمایت از تحقیقات در مورد ام‌اچ ۳۷۰ متعهد است. بوئینگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

هدف ما، همانطور که این هدف صنایع هوایی در جهان نیز هست، نه تنها پیداکردن هواپیما که در عین حال یافتن دلیل آنچه اتفاق افتاده، است.

مالزی تیمی از بازرسان خود را به محل کشف این قطعه فرستاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات