با OK Google پیام‌های خود را در واتس‌اَپ، وی‌چت و وایبر بفرستید

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اگر فرصت یا حوصله‌ی کافی برای تایپ ندارید، از این پس می‌توانید تمامی پیام‌های خود را در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به واسطه‌ی فرمان صوتی OK Google ارسال کنید.
تبلیغات

گوگل ناو، دستیار صوتی گوگل برای دستگاه‌های اندرویدی است که امکان انجام امور ازطریق دستورها صوتی را فراهم می‌کند. تنها کافی است عبارت Ok Google را به زبان آورده و دستور مورد نظر خود را اعلام کنید تا مثلا اپلیکیشن خاصی اجرا شده، موضوع خاصی جستجو شده، قرار ملاقات یا یادآوری ایجاد شود یا حتی ایمیل و پیامک نوشته شده و به مخاطب خاصی ارسال گردد. تمام این امور بدون لمس صفحه و ازطریق دستورها صوتی انجام می‌شوند.

از این پس با استفاده از فرمان صوتی ساده‌ی OK Google می‌توانید پیام‌های خود را در وایبر، واتس‌اَپ، وی‌چت و دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بفرستید. در این حالت دیگر نیازی به برداشتن گوشی و تایپ نیست. پیش از این چنین قابلیتی برای اپلیکیشن هنگ‌اوت گوگل فراهم شده بود.

به‌عنوان مثال برای ارسال پیام در واتس‌اَپ تنها کافی است که پیام Ok Google, send a WhatsApp message را بگویید، سپس از شما سؤال می‌شود که دوست دارید پیام برای کدام یک از مخاطبان ارسال شود، پس از مشخص کردن مخاطب، پیام را بگویید تا برای فرد مورد نظر ارسال شود. قابلیت جدید تنها برای زبان انگلیسی فراهم شده ولی گوگل وعده داده به‌زودی برای بقیه‌ی زبان‌ها نیز مهیا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات