نتیجه‌ی مقایسه دوربین ال‌ جی جی 4 با آیفون 6، گلکسی اس 6 اج، لومیا 930، اکسپریا زد 3 و هواوی پی 8

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
هفته‌ی گذشته مقایسه‌ای بین دوربین ال‌جی جی ۴ با گلکسی اس 6، آیفون 6، اکسپریا زد 3، هواوی پی 8 و لومیا ۹۳۰ ترتیب دادیم. اگر مایل هستید نتیجه‌ای این مقایسه را مشاهده کنید در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 ترتیب قرار گیری گوشی‌ها در آزمایش به شرح زیر است:

  • گوشی ۱= ال‌جی جی ۴
  • گوشی ۲= گلکسی اس ۶ اج
  • گوشی ۳= آیفون ۶
  • گوشی ۴= لومیا ۹۳۰
  • گوشی ۵= هواوی پی ۸
  • گوشی ۶= اکسپریا زد ۳

برای مشاهده جزئیات آزمایش و نتیجه‌ی نظرسنجی هر کدام به این مقاله مراجعه کنید.

آزمایش ۱

این آزمایش در نور مصنوعی و در محیط داخلی انجام شده است. نقطه‌ی فوکوس بر روی بینی عروسک است. وقتی در محیط‌های داخلی عکاسی می‌کنید تشخیص نور سفید برای دوربین‌ها مشکل می‌شود. در این آزمایش نیز بعضی از دوربین‌ها موفق به تشخیص صحیح رنگ‌ها نشده‌اند. گزینه‌ی مناسب، مربوط به دوربینی است که علاوه بر ثبت جزئیات بیشتر تصویر موفق به ثبت صحیح رنگ‌ها نیز شده باشد.

LG G4 vs Galaxy S6 vs iPhone 6 Camera

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۱: لومیا ۹۳۰

آزمایش ۲

این آزمایش نیز در محیط کم نور داخلی گرفته شده و نقطه‌ی فوکوس بر روی چراغ جلوی ماشین است. برای انتخاب گزینه‌ی صحیح به رنگ سفید و مشکی خودرو و جزئیات اطراف چراغ دقت کنید.

LG G4 vs Galaxy S6 vs iPhone 6 Camera

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۲: لومیا ۹۳۰

آزمایش ۳

این آزمایش نیز در محیط کم نور داخلی گرفته شده است. در این شرایط دوربین گوشی‌ها از ISO بالاتری برای ضبط تصاویر استفاده می‌کنند و همین عامل باعث افزایش نویز تصاویر می‌شود. با این حال تقریبا همه‌ی گوشی‌های هوشمند پردازش‌های مختلفی را بر روی عکس گرفته شده انجام می‌دهند تا نویز تصویر کاسته شود و این موضوع عموما باعث از بین رفتن جزئیات تصویر می‌شود. در این آزمایش که در تصویر بعدی برش ۱۰۰ درصد از آن نیز قرار داده شده، برای انتخاب گزینه‌ی صحیح، علاوه بر ثبت درست رنگ‌ها به جزئیات و نویز تصویر نیز دقت کنید.

LG G4 vs Galaxy S6 vs iPhone 6 Camera

برش ۱۰۰ درصد

LG G4 vs Galaxy S6 vs iPhone 6 Camera

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۳: لومیا ۹۳۰

آزمایش ۴

در این تصویر داینامیک رنج دوربین‌ها به چالش کشیده می‌شود؛ به دلیل نور شدید در پس زمینه، کار سنسور برای ثبت جزئیات تصویر در محیط‌های پر نور و کم نور دشوار می‌شود. دوربینی که بتواند جزئیات مربوط به برگ‌ها را بهتر ثبت کند، گزینه‌ی بهتری است.

LG G4 vs Galaxy S6 vs iPhone 6 Camera

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۱: هواوی پی ۸

آزمایش 5

در این آزمایش قدرت ثبت تصاویر ماکرو به چالش کشیده می‌شود. دوربینی که بتواند جزئیات مربوط به گل را به خوبی ثبت کرده و همزمان پس زمینه را نیز محو کند، انتخاب بهتری است. پیشنهاد می‌شود به رنگ بخش‌های مختلف گل نیز دقت کنید.

LG G4 vs Galaxy S6 vs iPhone 6 Camera

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۵: لومیا ۹۳۰

آزمایش 6

در این آزمایش قدرت عکاسی دوربین‌ها در عکاسی پرتره مورد آزمایش قرار می‌گیرد. دوربینی که بتواند رنگ پوست و مو را بهتر ثبت کرده و همزمان جزئیات مربوط به صورت را نیز به تصویر بکشد گزینه‌ی بهتری است.

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۱: هواوی پی ۸

آزمایش 7

در این آزمایش داینامیک رنج دوربین‌ها بار دیگر به چالش کشیده می‌شوند. در این تصویر، بخش‌های تاریک و روشن وجود دارد و به همین دلیل، ثبت جزئیات تصویر در سه بخش بالا، وسط و پایین برای سنسورِ دوربین‌ها دشوار می‌شود. دوربینی که بتواند جزئیات هر سه بخش را بهتر ثبت کند، عملکرد بهتری دارد. به رنگ دیوار، جزئیات برگ بوته و همچنین چمن دقت کنید.

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۷: هواوی پی ۸

آزمایش 8

نور خورشید در پس زمینه‌ی برگ وجود دارد تا شرایط برای عکاسی دشوار شود. دوربینی که بتواند جزئیات برگ درخت را بهتر ثبت کند گزینه‌ی بهتری است.

LG G4 vs Galaxy S6 vs iPhone 6 Camera

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۸: لومیا ۹۳۰

آزمایش 9

این آزمایش در محیط کم نور داخلی ثبت شده است. نقطه‌ی فوکوس بر روی عروسک دومی است. دوربینی که بتواند جزئیات مربوط به کاراکتر دوم و خط کش را بهتر ثبت کرده و همزمان سوژه‌های قبل و بعد آن را محو کند (عمق میدان)، گزینه‌ی بهتری به شمار می‌رود.

LG G4 vs Galaxy S6 vs iPhone 6 Camera

بیشترین رای کاربران در آزمایش ۹: لومیا ۹۳۰

اختلاف کیفیت بین دوربین گوشی‌های انتخاب شده در این آزمایش چندان زیاد نبود، اما از طریق این آزمایش می‌توانید دید بهتری نسبت به قدرت عکس‌برداری گوشی هوشمند مورد نظر خود پیدا کنید. حدس و گمان شما چقدر به واقعیت نزدیک بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات