اطلاعات جدیدی از عملکرد و قابلیت تراشه‌های سری اسکای لیک اینتل منتشر شد

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار اخبار جسته و گریخته در مورد نسل ۶ تراشه‌‌های اینتل، حال با افشای شماری از اسلاید‌ها می‌توان دید بهتری را نسبت به توانایی تراشه‌های اسکای لیک (Skylake) داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

انتشار شماری از اسلاید‌های مربوط به توضیحات فنی و قابلیت‌های تراشه‌های نسل ششم اینتل یا همان اسکای لیک، اطلاعات جدیدی را در خصوص این تراشه‌ها در اختیارمان قرار داده است. از میان قابلیت‌ها و ویژگی‌های نسل جدید تراشه‌های اینتل می‌توان به کاهش مصرف انرژی و بهبود اتصال بی‌سیم و عملکرد بهتر در زمان اجرای بازی‌ها اشاره کرد. اینتل مدعی است که تراشه‌های نسل ششم از طریق بهبود مدیریت حافظه و عملکرد بهتر قادرند تا در زمان اجرای بازی‌ها تا ۵۰ درصد کیفیت بهتری را در پردازش سه بعدی بازی‌ها از خود به نمایش بگذارند. مطمئنا پیشرفت در زمینه‌ی پردازش گرافیکی می‌تواند خبر بسیار خوشحال کننده‌ای قلمداد شود، چراکه نسل‌های پیشین محصولات اینتل عملکرد چندان درخشانی را از نظر گرافیکی به نمایش نگذاشته بودند.

مصرف انرژی نیز بسیار بهبود یافته است. یقینا کاهش ۳۰ درصدی مصرف باتری امری است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، چراکه با کاهش ضخامت گجت‌های تولید شده حجم باتری مورد استفاده نیز کاهش می‌یابد که این موضوع به دلیل باریک‌تر شدن فرم‌فکتور گوشی امری اجتناب ناپذیر است، از این‌رو کاهش مصرف انرژی به این میزان می‌تواند بسیار چشم‌گیر باشد.

Skylake 1

از جمله‌ی اطلاعات دیگری که می‌توان از اسلایدها برگرفت، پشتیبانی از دوربین با رزولوشن 4K یا چهار دوربین فول اچ‌دی است. همچنین تراشه‌‌های نسل ششمی اینتل قادرند تا از دو دوربین مجهز به فناوری RealSense پشتیبانی کنند. پشتیبانی از سنسور‌های لمسی نیز به قابلیت‌های این تراشه‌ها اضافه شده تا تجربه‌ی عملکرد بهتری را در مورد گجت‌های مجهز به صفحات نمایش لمسی به کاربران القا کند.

Skylake 2

در مقایسه با پردازنده‌های سری برادول، سرعت پردازشی ۱۲ درصد در پردازنده‌های اسکای لیک افزایش یافته که این موضوع در مورد پردازنده‌ی گرافیکی بین ۱۶ تا ۴۱ درصد است.

البته برای اطلاع دقیق از صحت اطلاعات ارائه شده توسط این اسلایدها باید به انتظار عرضه‌ی تراشه‌های اسکای لیک به بازار باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات