تبلت گلکسی تب اس 2 در دو سایز ۸.۰ و ۹.۷ اینچ رونمایی شد

دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ نسل دوم از تبلت‌های رده بالای خود را در سری Galaxy Tab S رسما رونمایی کرد. این تبلت‌ها همچون نسل قبل به صفحه‌نمایش امولد مجهز شده‌اند؛ با این تفاوت که حالا نسبت تصویر آن‌ها از 16:9 به 4:3 تبدیل شده‌ است.
تبلیغات

آیپد از ابتدای امر با نسبت تصویر ۴:۳ روانه‌ی بازار شد و کمی پیش تبلت سرفیس پرو ۳ مایکروسافت نیز به این نسبت تصویر تغییر یافت. حال تبلت‌های جدید سامسونگ (Galaxy Tab S2) نیز همین رویه را پیش گرفته‌اند و با نسبت تصویر ۴:۳ طراحی و تولید شده‌اند. این نسبت تصویر باعث می‌شود تا عرض تبلت کمی بیشتر شود و در عوض فضای کار بیشتری در اختیار کاربر قرار گیرد.

سامسونگ سری جدید تبلت‌های خود را با نام Galaxy Tab S2 به همراه دو تبلت ۸.۰ و ۹.۷ اینچی معرفی کرده است. هر دو تبلت تنها ۵.۶ میلی‌متر ضخامت دارند که شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. تبلت ۸.۰ اینچی تنها ۲۶۵ گرم و تبلت ۹.۷ اینچی نیز ۳۸۹ گرم وزن دارند. هر دو مدل از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند که همچون گوشی‌های سری S این شرکت با دکمه‌ی فیزیکی جلوی گوشی یکپارچه شده‌ است.

galaxy tab s2

سامسونگ در گلکسی تب اس 2 های خود، چند وظیفگی را بهبود بخشیده و حرکت بین دو پنجره‌ای که روی صفحه‌نمایش داده شده‌اند را ساده‌تر کرده است.

گلکسی تب اس 2 مدل ۸ اینچ به صفحه‌نمایش Super AMOLED با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ مجهز شده است و مدل ۹.۷ اینچی نیز از همان پنل امولد و همان رزولوشن مدل ۸ اینچی پشتیبانی می‌کند. هر دو تبلت ازپردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ساخت سامسونگ بهره می‌برند که چهار هسته‌ی آن‌ها با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز کار می‌کند. این تبلت‌ها همچنین ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارند و در صورت تمایل می‌توان از طریق درگاه حافظه‌ی میکرو اس‌دی ظرفیت حافظه را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد.

هر دو تبلت جدید سامسونگ به دوربین جلوی ۲.۱ مگاپیکسل، دوربین پشت ۸ مگاپیکسل و سیستم‌عامل اندروید ۵ مجهز شده‌اند. سامسونگ موفق شده تا در بدنه‌ی باریک این تبلت‌ها یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را برای مدل ۸ اینچ و باتری ۵۸۷۰ میلی‌آمپر ساعتی را برای مدل ۹.۷ اینچ جا دهد.

تبلت‌های جدید سری گلکسی تب اس 2 سامسونگ در مدل‌های وای-فای تنها و مدل 4G-LTE روانه‌ی بازار می‌شوند. قیمت این تبلت‌ها برای بازار اروپا به شرح ذیل در نظر گرفته شده است:

قیمت Galaxy Tab S2 8.0 Wi-Fi: یورو 399قیمت Galaxy Tab S2 8.0 LTE: یورو 469قیمت Galaxy Tab S2 9.7 Wi-Fi: یورو 499قیمت Galaxy Tab S2 9.7 LTE: یورو 569

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات