مک دونالد آمادگی خود را برای حضور در ایران اعلام کرد

یک‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته ایران و گروه ۱+۵ به توافق هسته‌ای دست یافتند. یکی از جنبه‌های این توافق حضور و سرمایه‌گذاری کمپانی‌های اروپایی و امریکایی در ایران است.
تبلیغات

یکی از این موارد،  مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از ۳۵٬۰۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. هفته گذشته پس از توافق هسته‌ای پیغامی به شوخی در فضای مجازی بین کاربران دست به دست شد: خداحافظ فلافل، سلام مک دونالد ... توافق مبارک!

شاید بسیاری این خبر را چندان جدی نگرفتند ولی حالا خبر می‌رسد که به نظر بیش از هر زمان دیگری به این اتفاق یعنی حضور رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد در ایران نزدیک شده‌ایم. هرچند هنوز هم برای اظهار نظر در این مورد بسیار زود است و برای رخداد چنین اتفاقی حتی با وجود توافق و رفع تحریم‌ها عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند.

ایران از ۱۳ سال پیش در تحریم‌های اقتصادی به سر می‌بُرد ولی از زمانی که این تحریم‌ها برداشته شوند شرایط برای کسب‌و‌کار شرکت‌های خارجی در ایران تسهیل می‌گردد. یکی از این کسب و کارها رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد است. 

مک‌ دونالد در حال حاضر فرم درخواست حق امتیاز خود در ایران را بصورت آنلاین در اختیار متقاضیان احتمالی قرار داده است. این رستوران زنجیره‌ای در وبسایت خود اعلام کرده است:

 هنوز تاریخ قطعی برای گسترش رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد در ایران در نظر گرفته نشده است. احتمالا در آینده قدم‌هایی را برای افتتاح رستوران‌های مک دونالد در ایران بر می‌داریم. 

این شرکت شرایطی را برای افرادی که می‌خواهند بعنوان نماینده مک دونالد در ایران فعالیت کنند بصورت عمومی برشمرده است از جمله  تجربه تجاری در بازار، سابقه موفقیت، توانایی اتمام دوره آموزشی ۹ ماهه، آمادگی کامل برای اختصاص زمان کامل برای کسب و کار مک دونالد، سابقه خرده فروشی، دانش بازار املاک و سرمایه کافی برای انجام کار.

شاید جالب باشد که بدانید در طول دورانی که برندهای خارجی بسیاری با مجوز رسمی در داخل کشور ما فعالیت نداشته‌اند برخی از افراد با تغییر جزیی در نام این برندها به فعالیت در ایران مشغول بوده‌اند. حتی برخی نیز بطور غیر قانونی با نام خود شرکت‌های خارجی در کشور فعالیت می‌کنند که با نگاهی به اطراف خود حتما آن‌ها را خواهید شناخت.

جدیدترین حضور مک دونالد برای اولین بار در بازار یک کشور به  سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد که برای اولین بار مک دونالد در ویتنام افتتاح شد. البته در شرایطی که بازار جدید به معنی گسترش این رستوران زنجیره‌ای در بازار بین‌المللی است ولی از طرف دیگر، مک دونالد در حال حاضر برای اولین بار در حال کاهش شعبات خود در امریکا است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات