ویندوز 10 از طریق درایوهای USB عرضه می‌شود

جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
اگر خودتان ویندوز پی‌سی یا لپ‌تاپ را عوض می‌کنید و برای این کار از دی‌وی‌دی‌ها این سیستم عامل کمک می گیرید، باید بگوییم ویندوز 10 قرار نیست از روی دی‌وی‌دی نصب شود.ظاهرا ویندوز ۱۰ قرار است بصورت دیجیتالی عرضه شده و از طریق درایو USB نصب شود.
تبلیغات

 در حالی که همین چند روز پیش خبری مبنی بر نهایی‌سازی ویندوز 10 توسط مایکروسافت منتشر شده بود، حالا خبر می‌رسد برای نصب این سیستم عامل دیگر نیازی به دی‌وی‌دی‌های ویندوز نیست و همه چیز از طریق درایوهای یو‌اس‌بی انجام می‌شود. البته نسخه‌های قبلی ویندوز را نیز می‌شد از طریق درایو USB نصب کرد اما در ویندوز ۱۰ قرار است مایکروسافت نیز سیستم‌عامل خود را از طریق این درایوها به فروش برساند.

ایده‌ی عرضه‌ی ویندوز 10 روی درایوهای یواس‌بی به جای دی‌وی‌دی‌ها، اوایل این هفته فاش شده بوده که به نظر می‌رسد حالا این خبر تایید شده و نسخه‌های USB ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو برای پیش‌خرید روی سایت آمازون قرار گرفته‌اند که به ترتیب 120 و 200 دلار قیمت دارند. ردموندی‌ها نیز در مصاحبه با وب‌سایت VentureBeat، به صورت رسمی خبر عرضه درایو‌های یواس‌بی ویندوز 10 را کمی بعد از انتشار نسخه‌ی نهایی این سیستم عامل تایید کرده‌اند.

قطعا به کارگیری این روش دلایل خودش را دارد. اکثر لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت (باریک یا سبک) که طی چند سال اخیر عرضه شده‌اند، درایو نوری را حذف کرده و تنها از گزینه‌ی نصب ویندوز به کمک درایو USB پشتیبانی می‌کنند. البته گفته می‌شود این تنها روش ممکن نیست و همچنان امکان خرید دی‌وی‌دی ویندوز 10 نیز وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات