هوگو بارا: اندروید بهترین تصمیم کل تاریخ گوگل بوده است

جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
هوگو بارا، مدیر سابق اندروید گوگل و قائم مقامِ مدیرعامل شیائومی در اظهار نظری جالب گفته است که اندروید بهترین اقدام گوگل در کل تاریخ بوده است. وی همچنین در باره‌ی تجارت موبایل و مواردی از این دست اظهار نظر کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هوگو بارا در گفتگو با چنگ گفته است:

اندروید احتمالا بهترین تصمیمی است که گوگل تا به امروز گرفته است. بدون شک میوه‌ی این محصول نیز تا دهه‌های متوالی در اطراف دیده خواهد شد.

هوگو بارا این صحبت را در پاسخ به این پرسش داده است: «آیا گوگل تصمیم درستی در باره‌ی مدل تجارت خود برای اندروید گرفته و متن باز بودن آن تصمیم درستی بوده است یا خیر؟»

بارا اعتقاد دارد که گوگل بهترین مدل تجارت را انتخاب کرده و یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت اندروید نیز مجانی و متن باز بودن آن است. وی می‌گوید اگر اندروید چنین شرایطی نداشت، هرگز تا این اندازه بزرگ و محبوب می‌شد.

گوگل اندروید را بصورت مجانی در اختیار کاربران و شرکت‌ها قرار داد تا کمپانی‌هایی همچون سامسونگ، سونی، آمازون، شیائومی و غیره بتوانند محصولات مبتنی بر آن را عرضه کنند. همین استراتژی باعث شد تا سهم بازار اندروید به سرعت رشد کند و به سیستم‌عامل اول دنیای موبایل تبدیل شود.

بارا همچنین به مقایسه‌ی سیاست گوگل با اپل پرداخت و گفت: «گوگل هرگز، اندروید را به یک دیوار (منظور محیط بسته) تبدیل نمی‌کند، دیواری شبیه به سرویس‌ پولی اپل که این کار باعث غیرمنصفانه شدن آن برای کاربران و گوگل می‌شود.»

اگر اندروید باز نبود، کاربران نمی‌توانستند موتور جستجوی مورد نظر خود را انتخاب کنند یا مرورگری که دوست دارند را بر روی موبایل خود نصب کنند. وقتی شما از یک سیستم‌عامل بسته استفاده می‌کنید مجبور به استفاده از امکاناتی هستید که شاید از آن‌ها خوش‌تان نیاید و این منصفانه نیست.

بارا اعتقاد دارد که اندروید یکی از بهترین اتفاقاتی است که در کل دهه‌های اخیر در دنیای فناوری رخ داده است.

این مهم‌ترین دلیلی است که شیائومی و بارا مایل نیستند تا سیستم‌عامل اختصاصی خود را بسازند. برخی از کمپانی ها مانند سامسونگ تلاش می کنند تا سیستم‌عامل اختصاصی داشته باشند اما هیچ‌وقت نیز موفق نشده‌اند تا به اندازه‌ی کافی در این زمینه جلب توجه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات