کاهش ۹/۵ درصدی فروش کامپیوتر در سه ماه دوم سال 2015

شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
دیروز گزارش موسسه IDC‌ را در مورد میزان فروش کامپیوترهای شخصی و دلایل افت فروش آن در زومیت خواندید در ادامه گزارش موسسه تحقیقاتی گارتنر را نیز در همین زمینه با هم مرور می‌کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بازار کامپیوتر طی سال‌های اخیر با کاهش فروش روبرو بوده است و امسال نیز از این قضیه مستثنی نیست. طبق گزارش موسسه تحقیقاتی گارتنر، میزان فروش کامپیوتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به میزان ۹/۵ درصد در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته کاهش داشته است. 

لنوو بار دیگر در صدر لیست فروشندگان کامپیوتر شخصی دنیا قرار گرفته است با این حال حتی این شرکت نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ تاکنون کاهش فروش را در مقایسه‌ی میزان فروش سالیانه شاهد بوده است. رتبه دوم و سوم این لیست نیز به ترتیب در اختیار اچ‌پی و دل است.

gartner sales stats

گارتنر معتقد است که ۳ دلیل برای این کاهش فروش وجود دارد. اولین دلیل افزایش ارزش دلار نسبت به برخی از ارزهای جهانی است که موجب افزایش قیمت‌ها شده است. دومین دلیل از رده خارج شدن ویندوز XP در سال گذشته است که به سبب آن اکثر کاربران سال گذشته سیستم‌های خود را ارتقا دادند و امسال کاربران کمتری علاقه‌مند به ارتقای سیستم‌های خود هستند. سومین دلیل این است که تولید کنندگان در سال جاری منتظر عرضه ویندوز ۱۰ هستند از این رو اکثر آن‌ها ارائه محصولات جدید خود را به تعویق انداخته‌اند.

گارتنر معتقد است که فروش کامپیوترها در سال ۲۰۱۶ دوباره رشد خواهد کرد. آیا شما با دلایل مطرح شده در گزارش گارتنر برای افت فروش کامپیوتر موافق هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات