اضافه شدن دکمه خرید در پینترست

در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی مختلفی در دنیای اینترنت ظهور کرده‌اند، ولی از بین این همه، پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی نسبتا نوظهوری است که به موفقیت خیره کننده‌ای دست یافته و با سبک جدیدی که در پیش گرفته توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند.

 پینترست یک مدل جدید از شبکه‌های اجتماعی است که کاربران آن می‌توانند هر چیز جالبی را با دیگران به اشتراک بگذارند. همه این فایل‌ها به حساب کاربر در پینترست «پین» می‌شود.کاربران می‌توانند تصاویر محبوب خود را از طریق رایانه شخصی یا از طریق سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی آپلود کنند.

هدف سایت پینترست این است که تمام مردم دنیا را به واسطه «چیزهایی» که برایشان جالب است به هم وصل کند. حال این شبکه اجتماعی دکمه جدیدی با نام Buy it به اپلیکیشن خود اضافه کرده است؛ در حقیقت این شبکه‌ی اجتماعی تجارت الکترونیک خود را با این دکمه آغاز می‌کند. روز سه شنبه گذشته این شبکه ویژگی پین‌های قابل خرید را معرفی کرد که به زودی فروشنده‌ها را قادر می‌سازد تا محصولات خود را در این شبکه به فروش برسانند؛ روال خرید به واسطه‌ی دکمه‌ی آبی رنگ But It و پرداخت از طریق اپل پِی یا کردیت کارت خواهد بود. کاربران می‌توانند از بین دو میلیون محصولات پین شده که دکمه‌ی Buy It در کنار آن‌ها ظاهر می‌شود، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در طول رویدادی که در شهر سن‌فرانسیسکو برگزار شد، بن سیلبرمن مدیرعامل پینترست اعلام کرد که ویژگی جدید در اواخر ماه جاری ارائه خواهد شد. این شبکه به همین منظور با خرده‌ فروشان بزرگی همانند Macy's، Nordstrom، Nieman Marcus، SOBU و Madesmith همکاری می‌کند. بر اساس گفته‌ی سیلبرمن ۸۰ درصد از کاربران این شبکه از طریق اپلیکیشن پینترست به آن دسترسی دارند. 

ویژگی جدید در دستگاه‌های آیفون و آیپد و سپس در سیستم عامل اندروید در دسترس خواهد بود. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Millward Brown، حدود ۹۳ درصد از کاربران فعال اعلام کرده‌اند که قصد دارند از طریق این شبکه محصولاتی را خرید کنند و ۸۷ درصد از کاربران اعلام کرده‌اند که به زودی با هدف خرید از پینترست استفاده خواهند کرد.

اوایل سال جاری، پینترست تمامی لینک‌های مربوط به سایت‌های شخص ثالث را که از طریق آن‌ها خرید و فروش انجام می‌شد، از اپلیکیشن خود حذف کرد. این شبکه تا به حال ۱۱ میلیارد دلار ارزش دارد. ویژگی جدید پینترست دقیقا یک هفته پس از آنکه گوگل اعلام کرد دکمه خرید را به نتایج جستجوی خود اضافه می‌کند، معرفی شد. علاوه بر این همزمان اینستاگرام نیز اعلام کرد که دکمه خرید را به نتایج تبلیغات خود اضافه می‌کند.

پینترست انتظار دارد توسط این ویژگی و به فروش رساندن پین و محصولات سود بسیاری را به دست آورد.

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده