comScore: اندروید از آی‌او‌اس محبوب‌تر است

شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
ComScore از جمله موسسات معتبر در زمینه ارائه آمارهای مختلف است که با بررسی سه ماهه اول سال 2015 از بازار موبایل آمریکا نتایج جالبی را منتشر کرده است. به نظر این موسسه سیستم عامل اندروید همچنان از iOS محبوب‌تر است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در بررسی‌های اخیر این موسسه مشخص شده است 188.6 میلیون نفر در آمریکا گوشی هوشمند دارند که میزان نفوذ آن 79.6 درصد بود است. اینجاست که اهمیت بررسی آمارها به ویژه در مواردی که رشد سریع دارند، اهمیت دارد.

comscore1

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که اندروید با 52.2 درصد سهم بازار آمریکا همچنان محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل است. با این وجود این میزان از سه ماهه چهارم سال 2014 میلادی با سهم 53.2 درصدی کمتر است که علت آن را باید در عملکرد خوب آی‌او‌اس جستجو کنیم. سیستم عامل اپل با 43.2 درصد در رتبه دوم قرار دارد و نسبت به سهم 41.3 درصدی سال گذشته رشد داشته است. همچنان رقابت اصلی میان همین دو رقیب قدرتمند است و ویندوزفون مایکروسافت تنها 3 درصد و بلک‌بری نیز فقط 1.5 درصد بازار را در اختیار دارند. سیمبین نیز با 0.1 درصد از سهم بازار همچنان در انتهای لیست قرار دارد و زودی بازنشست خواهد شد.

comscore2

اما در یک بررسی دیگر همچنان کوپرتینونشین‌ها در صدر جدول تولیدکنندگان قراردارند و 43.1 درصد سهم بازار را در اختیار خود دارد که نسبت به پایان سال قبل 1.8 درصد رشد داشته است. اما ادامه فهرست توسط برترین تولیدکنندگان اندرویدی تصاحب شده است. سامسونگ با 28.6 درصد در جایگاه دوم قرار دارد و ال‌جی، موتورولا و اچ‌تی‌سی در مکان‌هایی بعدی هستند که مجموع سهم آنها از بازار ده درصد می‌شود.

comscore3

کام‌اسکور همچنین سهم اپلیکیشن‌های هر دو پلتفرم اندروید و آی‌او‌اس را مورد ارزیابی قرار داده است. فیسبوک توسط 71.1 درصد کاربران هر دو اکوسیستم مور استفاده قرار می‌گیرد که این آمار شامل اپلیکیشن messenger این شبکه اجتماعی نمی‌شود. این پیام‌رسان به تنهایی 51.8 درصد سهم بازار را دارد. سپس محصولات گوگل از جمله یوتیوب با 57 درصد، موتور جستجوی گوگل با 51.8 درصد، گوگل‌پلی با 51.1 درصد و گوگل‌مپز با 46.7 درصد قرار دارند. جالب اینجاست هیچکدام از اپلیکیشن‌های اصلی اندروید نتوانسته‌اند به فیسبوک نزدیک شوند ولی باید یادمان باشد ما در عصر شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات