PC Stick، ارزان‌ترین مینی‌پی‌سی آرکوس با ویندوز 10 به بازار عرضه خواهد شد

شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
آرکوس PC Stick‌ خود را با عنوان ارزان‌ترین مینی‌ پی سی جهان مبتنی بر ویندوز 10 معرفی کرده است.
تبلیغات

این روزها تولیدکنندگان طیف گسترده‌ای از مینی پی‌سی‌ها را که سایزی برابر فلش درایو دارند، روانه‌ی بازار کرده‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به Compute Stick اینتل و Ideacentre Stick لنوو اشاره کرد. حال آرکوس PC Stick‌ خود را با عنوان ارزان‌ترین مینی‌ پی سی جهان مبتنی بر ویندوز 10 معرفی کرده است.

کمپانی‌هایی نظیر اینتل و لنوو، محصولاتی نظیر کامپیوت استیک و آیدیا سنتر استیک روانه‌ی بازار کرده‌اند که با سایزی برابر کروم کست اینتل، قدرت کافی را برای اجرای سیستم‌عامل ویندوز دارند.

پی‌سی استیک آرکوس را باید ارزان‌ترین کامپیوتر جهان مبتنی بر ویندوز 10 خواند که قیمتی کمتر از 100 دلار خواهد داشت. ابعاد محصول جدید آرکوس 3.81 در 11.43 در 1.27 سانتی متر است. البته هنوز اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه‌ی این محصول ارائه نشده است.

این پی سی استیک از وجود یک CPU اینتل چهار هسته‌ای اتم با فرکانس 1.33 گیگاهرتز، 32 گیگابایت حافظه‌ی eMMC و 2 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. از جمله‌ی سایر قابلیت‌های این محصول می‌توان به پورت USB، اسلات میکرو SD و بلوتوث 4.0 اشاره کرد. با نگاهی به مشخصات فنی این محصول می‌توان شباهت مینی پی‌سی آرکوس را با محصولات اینتل و لنوو به روشنی دید.

لویک پویرر، مدیرعامل آرکوس در مورد این محصول چنین اظهارنظر کرده است:

کمپانی‌ها مرزهای تولید کامپیوترها با سایز کوچک را شکسته‌اند. ما نیز با تولید یک کامپیوتر در اندازه‌ی قوطی کبریت با قیمت کمتر از 100 دلار، چالش جدیدی را در بازار رقابتی ایجاد کرده‌ایم.

این روزها تعریف کامپیوتر‌ها نیز عوض شده و سهولت استفاده از آن‌ها نیز افزایش یافته است، بطوریکه می‌توان با خرید محصولات این چنین، با اتصال آن‌ها به تلویزیون و استفاده از ماوس و کیبورد بی‌سیم، تلویزیون را تبدیل به یک کامپیوتر خانگی کرد.

منبع winbeta

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات