مادربورد سرور 384 هسته‌ ای گیگابایت مبتنی بر Cavium ThunderX ARMv8 معرفی شد

سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
گیگابایت از جمله‌ کمپانی‌هایی است که علاوه بر تولید محصولات برای مصرف‌کنندگان عادی، چشمی نیز به مشتریانش در حوزه‌ی سرورها دارد و محصولاتی را از قبیل مادربورد برای استفاده در سرورها تولید می‌کند. این کمپانی به تازگی از مادربورد سرور MT70-HD0 خود به‌همراه رک سرور H270-T70 رونمایی کرد.
تبلیغات

گیگابایت ساعاتی پیش مادربورد سرور خود را با عنوان MT70-HD0 به همراه رک سرور H270-T70 معرفی کرد. محصول جدید گیگابایت را باید اولین مادربورد کش دار دو سوکته‌ی ARM خواند که روانه‌ی بازار خواهد شد.

گیگابایت مادربورد جدید خود را مبتنی بر پردازنده‌ی Cavium ThunderX Armv8 با 48 هسته‌ی پردازشی با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز توسعه داده است. با قرار گرفتن دو پردازنده در هر بورد و وجود چهار نود در هر سرور، بیش از 384 هسته‌ی پردازشی در یک رک 2U قرار خواهد گرفت که قدرت پردازشی خارق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

هر یک از نودهای مورد استفاده قادرند تا حافظه‌های رم DDR4 را با ظرفیت یک ترابایت و فرکانس 2٫400 مگاهرتز پشتیبانی کنند. دو پورت شبکه‌ی تعبیه شده که از نرخ انتقال 40 گیگابایت در ثانیه برخوردارند، از طریق پردازنده‌های موجود در تراشه‌‌ها پشتیبانی می‌شوند.

GigabyteInt

H270-T70 ار دو منبع تغذیه‌ی 1600 واتی با گواهی 80 پلاس بهره می‌برد. همچنین باید به وجود پورت‌های USB 3.0 و همچنین VGA در جلو و پشت پنل به منظور اتصال سایر دستگاه‌ها برای پشتیبانی اشاره کرد.

ترکیب توان حرارتی پایین و پشتیبانی از ظرفیت بالای حافظه‌ی رم در کنار توان ارتباط سریع این پلتفرم را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در کاربردهایی سنگین با مصرف کم انرژی تبدیل کرده است. گیگابایت اعلام کرده که هر دو محصول را برای عرضه در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی آماده کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات