ساعت هوشمند Moonraker نوکیا که هیچ‌وقت عرضه نشد

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
هرچند سامسونگ، اپل و بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی موبایل، ساعت‌های هوشمند خود را راهی بازار کرده‌اند، اما نوکیا که از مدت‌ها قبل ساعت هوشمند خود را طراحی کرده بود، به دلیل مخالفت مایکروساف، هیچ وقت شانس ورود به حوزه‌ی پوشیدنی‌ها را نیافت.
تبلیغات

ساعت هوشمند Moonraker، محصول توسعه یافته‌ی نوکیا است که ظاهرا قرار بوده در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون رونمایی شود اما هیچ وقت شانس رونمایی را نداشته است. نوکیا قصد داشته است تا ساعت مونرکر را به همراه لومیا ۹۳۰ رونمایی کند اما مایکروسافت پس از تصاحب کامل نوکیا، چنین اجازه‌ای را نداده است.

تصاویر فاش شده از مونرکر نشان می‌دهد که حتی تصاویر تبلیغاتی این محصول نیز آماده شده بودند و همه چیز برای عرضه‌ی آن فراهم شده بود. با این حال مایکروسافت صلاح دانسته تا به امروز این محصول رونمایی نشود. شاید دلیل این موضوع آن باشد که مایکروسافت خود برنامه‌ای برای عرضه‌ی ساعت هوشمند دارد. از طرفی مایکروسافت دستبند هوشمند خود را نیز کمی بعد عرضه کرد و ممکن بود مونرکر بر روی فروش مایکروسافت بند تاثیر منفی بگذارد.

نوکیا از رابط کاربری سازگار با متروِ ویندوز فون در ساعت هوشمند خود بهره برده بود تا وقتی با گوشی‌های ویندوز فونی جفت می‌شود کاربر یکپارچگی لازم را احساس کند. این ساعت با اپلیکیشن‌های ایمیل، تماس‌ها، پیغام‌ها و چند قابلیت دیگر گوشی ویندوز فونی ارتباط برقرار می‌کرده و اطلاعات لازم را بین دو ابزار همگام می‌کرده است. همچنین از تصاویر می‌توان متوجه شد که از طریق ساعت امکان کنترل دوربین گوشی نیز وجود داشته است.

microsoftmoonraker4.0
microsoftmoonraker2.0
microsoftmoonraker1.0

ساعت معرفی نشده‌ی نوکیا، امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی را داشته و کاربر به میل خود می‌توانسته چهره‌ی ساعت خود را تغییر دهد.

مایکروسافت در حال حاضر بر روی نسل دوم دستبند هوشمند خود کار می‌کند و گفته می‌شود نرم‌افزار آن نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نکرده است. با این حال شاید با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ شاهد رونمایی از یک ساعت هوشمند از سوی ردموندی‌ها باشیم.

نظر شما در باره‌ی ساعت هوشمند معرفی نشده‌ی نوکیا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات