آیا بلک بری گوشی اندرویدی می‌سازد؟

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
طی سال‌های اخیر بلک‌بری به سیستم عامل خود پایبند بوده است. سیستم عامل این شرکت امن و در جدیدترین نسخه‌ی خود یعنی بلک بری 10 به طرز خیلی خوبی بهبود یافته است. به تازگی اخباری منتشر شده که خبر از ورود بلک‌بری به دنیای اندروید می‌دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 بلک‌بری پلت‌فرم بدی ندارد ولی با این حال هنوز نتوانسته به کمک آن به سهم بیش از 1 درصد از بازار دست یابد. از مدت‌ها قبل نیاز به تغییر برای بلک‌بری حس می‌شد و حالا به نظر می‌رسد که مدیران این شرکت اماده هستند تا قدم در مسیر بهتری بگذارند، مسیر اندروید.

منابعی که از این تصمیم‌گیری مطلع هستند  به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که شرکت کانادایی بلک‌بری آماده است تا یک دستگاه اندرویدی را روانه بازار کند. این منابع داخلی ادعا کرده‌اند که بلک‌بری پاییز امسال یک گوشی هوشمند اندرویدی را به بازار عرضه خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این گوشی مجهز به نمایشگر لمسی و البته صفحه کلید فیزیکی خواهد بود. البته گویا این بار بلک‌بری از یک صفحه کلید کشویی استفاده خواهد کرد بنابراین کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا از این صفحه کلید استفاده کند یا خیر.

چرا بلک‌بری باید وارد دنیای اندروید شود؟

ممکن است برخی این اقدام بلک بری را اقدامی از سر ناچاری تصور کنند ولی به نظر می‌رسد مسئله مهم‌تر از این حرف‌ها باشد. در واقع هدف اصلی بلک‌بری ترویج سرویس امنیتی BES12   روی پلت‌فرم‌های دیگر است. BES12 نه تنها روی بلک‌بری بلکه بر روی اندروید، iOS و ویندوزفون نیز کار می‌کند و از آنجا که اندروید بیشترین نرخ نفوذ را در بین کاربران را دارد بلک‌بری درصدد است تا به همه دنیا نشان دهد که چقدر BES12 اندروید را بخوبی مدیریت می‌کند.

آیا مردم گوشی اندرویدی بلک بری را دوست خواهند داشت؟

طرفداران بلک بری زیاد هستند و از حق نگذریم این شرکت گوشی‌های هوشمند خوبی می‌سازد و البته کیبوردهای معروف بلک بری لذت تایپ را دوچندان می‌کنند ولی آیا واقعا این ویژگی‌ها کافی است؟

برخی معتقدند که کیبوردهای بلک‌بری برای کوتاه مدت فوق‌العاده هستند و تایپ با آن‌ها واقعا لذت بخش است ولی گزینه مناسبی برای بلند مدت نیستند. واقعیت این است که کیبوردهای فیزیکی تاثیر زیادی در سرعت تایپ بسیاری از افراد ندارند و نبود آن‌ها می‌تواند به نازک‌تر شدن گوشی‌ها کمک شایانی کند یا حتی می‌توان ضخامت اختصاص داده شده به یک کیبورد کشویی را برای یک باتری بزرگ‌تر مورد استفاده قرار داد. در هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم که بلک‌بری چقدر برای ورود به بازار اندروید مصمم است.

نظر شما در مورد یک بلک بری اندرویدی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات