پتنت جدید سامسونگ برای خروج قلم دیجیتالی از گلکسی نوت با فرمان صوتی

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پتنت جدیدی به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این کمپانی در حال کار بر روی قلم دیجیتالی جدید است. بر اساس این پتنت، قلم جدید با فرمان صوتی و به صورت خودکار از دستگاه خارج می‌شود.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سامسونگ پتنت جدید خود را که مربوط به قلم دیجیتالی جدید است در دستگاه‌های هوشمند آینده‌ی خود استفاده می‌کند. سامسونگ در این پتنت، قلم را به گونه‌ای طراحی کرده که به طور خودکار از دستگاه خارج شود. البته الکترومگنت‌هایی در قلم استایلوس و اسلات مربوط به آن تعبیه شده که به خارج شدن آن کمک می‌کند. 

دو آهنربا در داخل دستگاه قرار گرفته که در فرآیند خارج شدن قلم از دستگاه تاثیر بسیاری دارد، بنابراین با این روش دیگر نیازی به خارج کردن قلم به صورت دستی نیست. دومین آهنربا قطب مخالفی نسبت به آهنربای اولی دارد که باعث می‌شود قلم به صورت آهسته از دستگاه خارج شود. 

Samsung-Galaxy-Note-Stylus-patent-1

در توضیحات این پتنت آمده که فرآیند خروج قلم با نرم افزار ترکیب شده که علاوه بر این، طراحی قلم نیز به گونه‌ای است که سنسورهایی را به همراه دارد. این سنسورها خروج قلم از دستگاه را تشخیص می‌دهد و پس از آن نرم افزار دستگاه اعلانی را به کاربر نشان می‌دهد. 

سامسونگ در این خصوص گفت:

از آنجایی که خارج کردن قلم از دستگاه به صورت خودکار امکان‌پذیر است، از این‌رو می‌توان این فرآیند را با بهره‌گیری از دستورات صوتی نیز انجام داد. به همین دلیل با این سیستم استفاده کردن از دستگاه با یک دست بسیار آسان‌تر شده و دیگر نیازی به اشافه کردن قفلی دیگر برای قلم نخواهد بود. 

به علاوه، این پتنت سامسونگ نشان می‌دهد که مکانیزم جدید قلم استایلوس را در مواقعی که استفاده نمی‌شود در داک خود نگه‌ می‌دارد. یک موتور و قفل نیز در داخل دستگاه قرار داده شده که به خارج کردن قلم کمک می‌کند. مکانیزم خروج قلم مبةنی بر نرم افزار است که احتمالا به کاربر امکان خواهد داد تا قلم را با فرمان صوتی، ژست‌های حرکتی و دکمه‌های مربوطه خارج کند.  

اما آیا این پتنت سامسونگ راحتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد؟ احتمالا این تکنولوژی برای صاحبان گوشی‌های سری گلکسی نوت بسیار جذاب خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات