شرکت آرایشی لورِآل با Organovo جهت پرینت پوست انسان همکاری می کند

چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر شرکت فرانسوی لورِآل هزاران نمونه از پوست انسان را در آزمایشگاهی واقع در شهر لیونِ فرانسه، بازسازی می‌کند. اما این شرکت برای آزمایش لوازم آرایشی خود به نمونه‌های بیشتری نیاز دارد، به همین منظور با شرکت Organovo که در زمینه پرینت سه بعدی بافت‌های زیستی فعالیت دارد، همکاری‌هایی را در خصوص پرینت سه بعدی پوست انسان خواهد داشت.
تبلیغات

لورآل با همکاری شرکت Organovo، نمونه‌ای از بافت‌ پوست انسان را پرینت خواهند کرد که به راحتی می‌توان آزمایشاتی را روی آن اعمال کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، لورآل در طول پنج سال آینده و با همکاری Organovo، فرآیند پرینت پوست انسان را تسریع کرده و نمونه‌های بیشتری را تولید خواهد کرد.

لورآل از پلتفرم پرینت بافت‌های زیستی شرکت Organovo که با نام NovoGen شناخته می‌شود، استفاده خواهد کرد. این فرآیند شامل شناسایی عناصر کلیدی و معماری بافت مورد نظر و ایجاد فرمول اختصاصی زیستی یا چند سلولی برای آن است. سپس این بافت به صورت لایه‌های عمودی ساخته می‌شود. پیش از این، روشی مشابه این تکنولوژی پرینت پوست، برای تسریع روند درمان صدمات ناشی از سوختگی پوست به کار گرفته شده است. 

روش فعلی لورآل در استفاده از پوست انسان متفاوت و شامل شکستن سلول‌های بافتی پوست است. لورآل سپس این سلول‌ها را کشت کرده و آن‌ها را در محیط آزمایشگاهی رشد می‌دهد و تاحدودی آن را به بافت زنده‌ی پوست انسان تبدیل می‌کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت سالانه بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ نمونه پوست تولید می‌کند؛ نصف این پوست‌های تولیدی در آزمایشات لوازم آرایشی لورآل مورد استفاده قرار گرفته و نیم دیگر آن توسط شرکت‌های داروسازی و شرکت‌های آرایشی به فروش می‌رسد. یک نمونه از این پوست، نیم سانتی متر مربع عرض داشته و تا یک میلی متر ضخامت دارد؛ تولید این نمونه حدود یک هفته به طول می‌انجامد. لورآل اظهار امیدواری می‌کند که با همکاری Organovo و بهره گرفتن از تکنولوژی آن، روند تولید پوست انسان تسریع خواهد شد. بلومبرگ گزارش کرده که آزمایشگاه‌های لورآل سالانه حدود پنج متر مربع پوست تولید می‌کند.

شرکت Organovo پیش از این با مراکز آکادمیک پزشکی همکاری داشته اما این اولین باری است با یک شرکت فعال در حوزه‌ی لوازم آرایشی مشارکت خواهد داشت. این شرکت در حال حاضر، با کمپانی بزرگ داروسازی Merck برای پرینت بافت کبد و کلیه همکاری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات