کاهش مصرف حافظه در مرورگر کروم با افزونه The Great Suspender

سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
این روزها اینترنت به بخشی از زندگی‌ ما تبدیل شده و برای استفاده از این فضای بیکران اطلاعات به مرورگرهای اینترنتی رجوع می‌کنیم. کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگر‌های مورد استفاده است، اما یکی از مشکلات این مرورگر مصرف بیش از اندازه‌ی حافظه در صورت باز بودن تب‌های متعدد است. حال افزونه‌ای توسعه یافته که می‌توان با نصب آن تب‌های باز شده را که استفاده‌ای از آن نمی‌شود، غیرفعال کرده و در نتیجه مصرف حافظه کاهش می‌یابد.
تبلیغات

کروم را باید در زمره‌ی یکی از پرمصرف‌ترین مرورگرهای اینترنتی قرار دارد. در صورتی که از این مرورگر استفاده می‌کنید و عادت دارید تا تب‌های زیادی را در این مرورگر باز کنید، پس با مشکل مصرف بالای حافظه روبرو شده‌اید.

اخیرا افزونه‌ای برای رفع این مشکل توسعه یافته است. این افزونه بصورت موقت تب‌هایی از مرورگر کروم را که استفاده‌ای از آن نمی‌شود، غیرفعال می‌کند تا مصرف حافظه کاهش یابد. این افزونه The Great Suspender نام دارد.

با استفاده از افزونه‌ی The Great Suspender می‌توان تب‌های مرورگر کروم را از 20 ثانیه تا 3 روز در حالت غیرفعال نگه داشت. به بیان بهتر با استفاده از این افزونه می‌توان چندین تب در مرورگر کروم را باز کرد، بدون آنکه مشکلی از نظر کاهش سرعت کامپیوتر در اثر مصرف بالای حافظه‌ی رم ایجاد شود.

The Great Suspender

براساس زمان تعیین شده در قسمت تنظیمات، این افزونه بصورت خودکار تب‌هایی را که از آن استفاده نمی‌شود، غیرفعال می‌کند. پس از غیرفعال شدن صفحه‌ی مورد نظر نیز می‌توان عبارت Tab Suspended. Click to reload را در بالای آن دید. در صورتی که روی تب مورد نظر کلیک شود، صفحه دوباره لود شده و می‌توان محتویات آن را دید.

در صورتی که دوست ندارید تا صفحات خاصی در وب‌سایت شما به در صورت عدم استفاده غیرفعال شود، می‌توان نام آن‌ها را به لیست Whitelist اضافه کنید. با استفاده از این افزونه می‌توان حتی خودکار یا دستی بودن فرآیند غیرفعال‌‌سازی را تنظیم کرد. همچنین می‌توان این تنظیمات را بسته به شرایط استفاده با باتری با بدون آن تعیین کرد.

The Great Suspender

افزونه‌های دیگری نیز وجود دارند که تب‌هایی را که استفاده نمی‌شوند، غیرفعال می‌کنند. از جمله‌ی این افزونه‌ها می‌توان به OneTab اشاره کرد. اما نکته‌ای که این افزونه را متفاوت از بقیه می‌کند، ساز و کار آن و نحوه‌ی نمایش تب‌های غیرفعال شده است.

در صورتی که از این مرورگر استفاده می‌کنید، نظر خود را درباره‌ی آن به اشتراک بگذارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات