اُربیس، ساعت هوشمند دایره‌ ای سامسونگ با رابط کاربری جدید تایزن

چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ در حال کار روی ساعت هوشمند با نمایشگر دایره‌ای است. اگرچه اطلاعات زیادی درباره‌ی این محصول منتشر نشده، اما این ساعت علاوه بر نمایشگر دایره‌ای، سیستم عامل تایزن سامسونگ را هم به همراه خواهد داشت.
تبلیغات

سامسونگ برای اینکه بتواند سیستم عامل تایزن را در ساعت هوشمند خود تعبیه کند، ابتدا باید توسعه دهندگان را برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی بر این سیستم عامل متقاعد و تشویق کند؛ زیرا در مقابل ساعت سامسونگ، رقبایی همچون اپل واچ و ساعت‌های اندروید وِر وجود دارند که از اپلیکیشن‌های بسیاری برخوردار هستند. به همین دلیل سامسونگ امروز مجموعه‌ای از مستندات را در قالب SDK برای توسعه دهندگان به جهت آشنایی بیشتر با ساعت هوشمند، عرضه کرده است. 

ساعت بعدی سامسونگ، دارای مشخصاتی از قبیل پشتیبانی از شبکه مخابراتی 2G، GPS، سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و سنسوری برای سنجش ضربان قلب است. این ساعت از فریم فلزی به همراه صفحه نمایش ۱.۱۸ اینچی با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ با تراکم پیکسلی 305ppi برخوردار خواهد بود؛ اما مهم‌ترین قابلیت آن، «چرخش دایره‌ای» برای تعامل با رابط آن است.

Orbis9.0

با چرخش دادن صفحه نمایش، می‌توان بین لیست‌ها اسکرول کرده یا روی تصاویر زوم کرد، حتی می‌توان توسط این چرخش میزان صدا را تنظیم کرد، آیتم‌هایی را انتخاب کرد و می‌توان توسط این روش شماره‌ را وارد کرد. این قابلیت بیشتر شبیه به قابلیت Digital Crown اپل واچ است. ویژگی Digital Crown برای اسکرول کردن عمودی، زوم روی تصاویر و نقشه‌ها کاربرد دارد؛ همه‌ی این موارد را می‌توان توسط این قابلیت روی صفحه نمایش انجام داد. اپل این ویژگی را مشابه قابلیت click wheel آیپاد و قابلیت چند لمسی آیفون ارائه کرده است.

Samsung-Gear-A-Orbis-Render-From-Gear-SDK.0

در مقابل ساعت‌های اندروید وِر را هم می‌توان توسط یک دکمه کل صفحه نمایش را کنترل کرد و این قابلیت با نرم افزار ارائه شده توسط گوگل قابل اجرا است. هیچ زمینه‌ای برای تولید کنندگان سخت افزار برای سفارشی کردن رابط‌های کاربری خود فراهم نشده است.سامسونگ تا به حال یک ساعت هوشمند اندروید وِری را عرضه کرده که Gear Live نام داشته و مربعی شکل است. به نظر می‌رسد این کمپانی برای تولید ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل تایزن ادامه خواهد داد.

ساعت هوشمند جدید سامسونگ قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به دستگاه‌هایی نظیر هدست به منظور برقراری تماس خواهد داشت. همچنین کاربران می‌توانند اعلان‌های مربوط به اپلیکیشن‌های نصب شده روی تبلت یا گوشی هوشمند را در این ساعت مشاهده کنند. همچنین قابلیت اینکه کاربران بتوانند به اعلانیه‌های دریافتی پاسخ داده یا آن را حذف کنند نیز وجود دارد. ضمنا کاربران می‌توانند اپلیکیشن مربوط به اعلانیه دریافت شده را در گجتی که با ساعت متصل است، اجرا کنند. علاوه بر این، ساعت جدید دارای عناصر گرافیکی مختلف برای نمایشگر است. اسم رمز ساعت هوشمند جدید سامسونگ Project Orbis نام دارد، اما ممکن است با نام Gear A عرضه شود. انتظار می‌رود سامسونگ این ساعت را به همراه گوشی گلکسی نوت 5 در کنفرانس IFA 2015 رونمایی کند.

2a
3a
4a
1a
Orbis6
Orbis7
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات