اینتل گزارش‌های مالی خود را با ساختار جدیدی ارائه می‌کند

چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اینتل اولین گزارش مالی خود در سال 2015 را با ساختار جدیدی ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تا اطلاعات مالی مربوط به پردازنده‌های موبایل را با اطلاعات مالی مربوط به پردازنده‌های رایانه‌های شخصی ادغام کند تا به این ترتیب ضررهای سنگین خود در  حوزه تراشه‌های موبایلی را پنهان کند.
تبلیغات

با توجه به وضعیت سوددهی نامناسب بخش تولید چیپ‌های موبایل شرکت اینتل، این غول تولید کننده‌ی نیمه‌هادی، تصمیم گرفته تا در اقدامی جالب از این  به بعد در گزارش‌های مالی خود بطور جداگانه اطلاعات مالی این بخش را منتشر نکند و در عوض سود و زیان مربوط به این بخش به همراه اطلاعات مالی چیپ‌های رایانه‌های شخصی ارائه شود. 

گروه موبایل و ارتباطات اینتل از نظر مالی با گروه PC این شرکت ادغام خواهد شد. گروه حاصل از این اقدام شامل پلت‌فرم‌های طراحی شده برای نوت‌بوک، کامپیوترهای هیبریدی، رایانه‌های رومیزی شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند همچنین محصولات ارتباطی بی‌سیم و با سیم می‌شود.

بخش تولید چیپ‌های موبایلی اینتل از سال 2012 تاکنون بیش از 7 میلیارد دلار ضرر داده و این در حالی است که در همین بازه زمانی بخش تجارت رایانه‌ای شخصی اینتل بیش از 27 میلیارد دلار سود داشته است. 

البته سال گذشته بود که زمزمه‌هایی از این اقدام توسط اینتل به گوش رسید ولی تابحال تأیید نشده بود. به نظر می‌رسد شرکت اینتل در نظر دارد تا با این کار ضررهای بخش موبایل خود را پشت تجارت پُر سود رایانه‌ای شخصی خود پنهان کند. این ساختار جدید در ارائه گزارش‌های مالی، از اولین گزارش مالی این شرکت که برای وضعیت مالی اینتل در سه ماهه اول سال 2015 ارائه خواهد شد، اجرایی می‌شود. 

اینتل کمی دیر به بازار پردازشگرهای موبایل وارد شد و زمانی هم که وارد این حوزه شد با رقابت شدیدی از سوی چیپ‌های مبتنی بر معماری آرم روبرو شد. این در حالی بود که اپل و سامسونگ هم که روی هم رفته بخش اعظم بازار موبایل را در اختیار دارند چندان علاقه‌ای به استفاده از پردازنده‌های اینتل از خود نشان نداند.

شاید خبر بد دیگر برای اینتل این باشد که چیپ‌های سری A اپل به قدرت عملکردی بالایی رسیده‌اند و بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که شرکت اپل در نهایت مک بوکی مجهز به پردازشگر سری A  را روانه بازار خواهد کرد که این اقدام  بدون تردید تاثیر زیادی در گزارش‌های مالی شرکت اینتل در بخش رایانه‌ها هم خواهد داشت چرا که در حال حاضر اپل یکی از مشتریان اصلی پردازنده‌های اینتل برای تولید مک‌بوک‌هایش است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات