ال جی دیسپلی عرضه‌ی iMac با صفحه‌ی نمایش 8K را تا پایان سال وعده داد

دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کاربران Reddit به نقل از وبلاگ ال‌جی موضوع بسیار جالبی را مطرح کرده است. بر این اساس ال‌جی دیسپلی مدعی است که اپل تا انتهای سال جاری میلادی iMac با صفحه‌ی نمایش 8K را روانه‌ی بازار خواهد کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اپل در این خصوص اظهار نظری نکرده و انتظار نمی‌رود تا سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد عرضه‌ی تجاری محصولاتی به همراه صفحات نمایش 8K باشیم.
تبلیغات

همانطور که گفتیم یکی از کاربران Reddit به نقل از وبلاگ ال‌جی دیسپلی موضوعی را مطرح کرده که بسیار جالب است. این کاربر در پست خود چنین اظهار نظر کرده است:

ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای آغاز برنامه‌ی آزمایشی پخش برنامه‌ها با رزولوشن 8K SHV است و در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش‌ها و همچنین آماده شدن بستر مورد نیاز، سرویس پخش اولترا اچ‌دی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. اپل نیز اعلام کرده که تا پایان سال جاری میلادی آی‌مک خود را که به صفحه‌ی نمایش 8K مجهز است، روانه‌ی بازار خواهد کرد. کره‌ای‌ها نیز در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سرویس پخش ویدئویی 8K تا آغاز المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ 2018 است. ال‌جی دیسپلی نیز صفحه‌ی نمایش ۹۸ اینچی خود را با رزولوشن 8K در نمایشگاه CES 2015 با عنوان Color Prime Ultra HDTV معرفی کرد.

استاندارد DisplayPort 1.4 VESA قادر است تا داده‌های مورد نیاز برای نمایش در صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن ۷٫۶۸۰ در ۴٫۳۲۰ را انتقال دهد. البته اپل هنوز اطلاعاتی را در خصوص احتمال عرضه‌ی آی‌مک با رزولوشن 8K را ارائه نکرده است. در حال حاضر اپل یک نمونه از آی‌مک را با استفاده از صفحه‌‌ی نمایش 5K، یعنی رزولوشن ۵٫۱۲۰ در ۲٫۸۸۰ روانه‌ی بازار کرده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات