همگام با پیشروان: تلفن همراه شما و جنگل‌‌‌‌ هایی که می‌‌‌ توانید نجات دهید

پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
جدای از زیبایی که محیط‌‌‌‌های بکر و آرامش بخش دارند، حتما تاکنون در خصوص جنگل‌‌‌‌ها و اهمیت آن‌‌‌‌ها برای حفظ حیات روی زمین بسیار خوانده‌اید. اما برای حفظ این جنگل‌‌‌‌ها تا کنون چه کرده‌اید؟
تبلیغات

از انصاف که نگذریم بسیاری از ما نه تنها کمکی در حفظ این گوهرهای زنده‌‌‌‌ی طبیعت نکرده‌ایم بلکه بیشتر توان خود را در جهت نابودی هر چه بیشتر آن‌‌‌‌ها گمارده‌ایم. راه دوری نروید، آخرین باری که کاغذی را دور انداخته‌اید بی آنکه از آن استفاده‌‌‌‌ای کرده باشید، به خاطر دارید تا خود را در قتل یک درخت بیشتر سهیم بدانید. یا آخرین باری که در طبیعت حضور داشته‌اید، تا چه اندازه در حفظ محیط طبیعی و نشکستن شاخه‌‌‌‌ها یا نریختن زباله توسط خودمان یا دیگران فعال بوده‌اید؟ سری به جنگل‌‌‌‌های شمال بزنید تا به عمق فاجعه پی ببرید، متاسفانه بسیاری از مسافران نه تنها کمکی در حفظ جنگل‌‌‌‌ها نمی‌‌‌کنند بلکه صدمات جبران ناپذیری را نیز به جنگل‌‌‌‌ها وارد می‌‌‌کنند.

از سوی دیگر یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که به جنگل‌‌‌‌های ما آسیب می‌‌‌رساند، قاچاقچیان چوب هستند که به یاری اره‌هایشان بی رحمانه به جان درختان حمله برده و یکی پس از دیگری آن‌‌‌‌ها را از پا در می‌‌‌آورند. این بار یکی از مهندسان خوش ذوق به واسطه‌‌‌‌ی سفری که به جنگل داشته، راه حلی را برای مبارزه با این دزدان طبیعت ارائه کرده است که می‌‌‌تواند یکی از زیان‌بخش‌ترین زباله‌‌‌‌های بشری را به ابزاری برای مبارزه با جنگل‌زدایی تبدیل کند.

او توانسته با استفاده از تلفن‌‌‌‌های هوشمند معمولی و البته قدیمی که به دور انداخته می‌‌‌شوند ابزاری را طراحی کند که می‌‌‌تواند به کمک اپ مخصوص خود با تحلیل و بررسی صداهای محیط و حذف صداهای طبیعی، صدای اره‌‌‌‌های برقی را تشخیص داده و با ارسال محل تقریبی وقوع جرم، جنگل‌بانان را از اتفاق در حال رخ دادن مطلع کند تا آن‌‌‌‌ها به موقع در محل حضور یابند.

در ویدیوی زیر با ما همراه باشید تا با این ابداع زیست محیطی آشنا شوید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات