تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty (قسمت سوم: بلک آپس)

چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
پس از بررسی شاخه‌‌های جنگ جهانی دوم و جنگاوری مدرن مجموعه‌ی Call of Duty، حال به شاخه‌ی بلک آپس می‌رسیم که توسط استودیو تری‌آرک توسعه داده شد. با زومجی و ادامه‌ی تاریخچه Call of Duty همراه باشید.
تبلیغات

استودیو تری‌آرک هم اکنون یکی از اصلی‌ترین استودیوهای کمپانی اکتیویژن است که برخلاف استودیو اینفینیتی وارد و اسلدج‌همر، بازی‌های دیگری هم غیر از سری ندای وظیفه در کارنامه‌ی خود دارد. تری‌آرک کار خود را روی مجموعه‌ی Call of Duty از بسته‌ی الحاقی Big Red One برای قسمت دوم سری شروع کرد و توانست کم کم استعداد خود را در ساخت بازی‌های تیراندازی اول شخص نشان دهد. پس از ساخت Call of Duty 3، تری آرک برای پی‌ریزی داستانی ادامه‌دار با سبک و سیاقی خاص و منحصر به فرد، پروژه‌ای دو ساله را در دست گرفت که نهایتا منجر به ساخت بازی World at War شد.

مقاله‌های مرتبط:

    جالب است بدانید که در آن زمان استودیو تری‌آرک و اینفینیتی وارد با اینکه هر دو در یک جبهه قرار داشتند، اما حالتی رقابتی بین‌شان پیش‌ آمده بود که حتی منجر به رد و بدل شدن صحبت‌های تندی هم میان اعضای دو استودیو شده بود. اینفینیتی وارد ناگهان مسیر کل مجموعه را با سری «جنگاوری مدرن» عوض کرد که این کار باعث شد تری‌آرک سریعتر به فکر چاره‌ای باشد تا باز هم زیر سایه‌ی سنگین خالقان ندای وظیفه نباشد.

    در ادامه، نگاهی به بازی‌های شاخه‌ی Black Ops می‌اندازیم و می‌بینیم که تری‌آرک چه مسیر طولانی را برای تبدیل شدن به یکی از اثرگذارترین استودیوهای دنیا طی کرده است.

    برای مطالعه‌ی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

    Call of Duty

    اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات