نگاهی به دوربین‌ اصلی و سلفی جی 4 ال جی

چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی دیشب از نسل جدید پرچم‌دار خود با عنوان جی 4 رونمایی کرد. جی 4 از نظر ظاهری تغییرات انقلابی به خود ندیده، اما ال‌جی سعی کرده تا عملکرد ماژول‌‌‌های مختلف دوربین را ارتقا ببخشد. یکی از این موارد، دوربین اصلی و سلفی جی 4 است که با بهبودهایی همراه شده است. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به دوربین اصلی و سلفی این دوربین داشته باشیم.
تبلیغات

ال‌جی دوربین مورد استفاده در پشت و جلوی گوشی‌هوشمند پرچم‌دار خود را از جنبه‌های مختلفی ارتقا داده است. جی 3، نسل پیشین پرچم‌دار ال‌جی، همراه با یک سنسور 13 مگاپیکسل روانه‌ی بازار شده بود، حال آنکه ال‌جی در جی 4 از یک سنسور 16 مگاپیکسل استفاده کرده است. سنسور مورد استفاده در جی 4، IMX234 ساخت سونی است که در گوشی‌هوشمند دیگری از آن استفاده نشده است. ال‌جی دیافراگم دوربین خود را از f/2.4 در جی 3 به f/1.8 در جی 4 کاهش داده است که این موضوع عملکرد دوربین را در محیط‌های کم‌نور بسیار بهبود خواهد بخشید. ال‌جی همچنین به مقایسه‌ی دوربین پشتی جی 4 با گلکسی S6 سامسونگ پرداخته است. دیافراگم در گلکسی S6 سامسونگ f/1.9 است. این بدین معنا است که روزنه‌ی عبور نور در گلکسی S6 کمی باریک‌تر است و از این‌رو نور کمتری در مقایسه با جی 4 در زمان تصویربرداری به سنسور می‌رسد و درنتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که با استفاده از جی 4 می‌توان تصاویر بهتری را در محیط‌های کم نور و شب هنگام ثبت کرد.

دوربین جی 4

اما این همه‌ی ماجرا نیست، ال‌جی لرزش گیر اپتیکال مورد استفاده در جی 4 را نیز ارتقا داده است، بطوریکه در OIS 2.0 مورد استفاده در جی 4، تعداد محورها بیشتر شده است. جی 4 قادر است از وجود ژیروسکوپ سه محوره برای کاهش لرزش دست استفاده کند، درحالی‌که در جی 3 تنها دو محور پوشش داده می‌شد.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که برای اولین بار در دوربین یک گوشی‌هوشمند مورد استفاده قرار گرفته، استفاده از سنسور طیف رنگ در کنار فلاش دوربین است. با بهره‌گیری از این سنسور و همچنین سنسور مادون قرمز، جی 4 قادر است تا رنگ‌های RGB را تشخیص داده و درنتیجه رنگ‌های طبیعی‌تری را ثبت کند. دوربین جی 4 به واسطه‌ی فناوری‌های بکار رفته قادر است وایت بالانس بهتری داشته و شفافیت تصویر را نیز به بهترین شکل ممکن به ارمغان بیاورد.

کره‌ای‌‌ها علاوه بر سخت‌افزار، نرم‌افزار دوربین را نیز بسیار ارتقا بخشیده‌اند. ازطریق اپلیکیشن دوربین جی 4 می‌توان شماری از المان‌های دوربین را بصورت دستی تنظیم کرد. از جمله‌ی این فاکتورها می‌توان به تنظیمات دستی حساسیت سنسور، سرعت شاتر، وایت بالانس و اکسپوژر (نورگیری) اشاره کرد.

یکی از مواردی که گوشی‌های‌هوشمند را به گزینه‌ی محبوب برای ثبت تصاویر تبدیل کرده، سرعت بالا در اجرای اپلیکیشن دوربین و ثبت سوژه‌ی مورد نظر است. ال‌جی در جی 4 این روند را بیش از پیش تسریع کرده است، چراکه با استفاده از این گوشی‌هوشمند می‌توان حتی در زمان قفل بودن گوشی نیز با دوبار فشردن کلید کاهش حجم صدا، تصویر مورد نظر را ثبت کرد. همچنین باید به پشتیبانی از ثبت تصاویر با فرمت RAW نیز اشاره کرد.

ال‌جی در جی 4، دوستداران تصاویر سلفی را فراموش نکرده است. جی 4 اولین گوشی‌هوشمند ال‌جی است که از وجود سنسور 8 مگاپیکسلی 1.4 اینچی در جلو گوشی بهره می‌برد. کره‌ای‌ها در جلو گوشی از سنسور 8 مگاپیکسلی T4KA3 ساخت توشیبا استفاده کرده‌اند. اندازه‌ی هر پیکسل در این سنسور 1.12 در 1.12 نانومتر است. با استفاده از این دوربین می‌توان تصاویر ویدئویی با رزولوشن 8 مگاپیکسل با نرخ 30 فریم در ثانیه ثبت کرد. همچنین امکان ضبط ویدئو با رزولوشن Full HD با نرخ 60 فریم در ثانیه وجود دارد.

lg-g4-camera-1

ال‌جی ژست‌های حرکتی برای ثبت تصاویر سلفی را در جی 4 نیز ارائه کرده است. حتی می‌توانید چند تصویر سلفی پشت سرهم را با یک ژست حرکتی ثبت کنید تا بهترین گزینه برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا ال‌جی در رقابت با سایر پرچمداران بازار از نظر دوربین حرفی برای گفتن دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات