تماشا کنید: کنترل کامپیوتر و گوشی با ناخن دست

شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که شرکت‌های مختلفی در حال کار بر روی تکنولوژی ردیابی چشم به عنوان ابزاری برای کنترل دستگاه‌های هوشمند هستند، محققان دانشگاه MIT در جدیدترین ابداع خود اقدام به تولید برد الکترونیکی کرده‌اند که تنها به اندازه یک ناخن است و مانند یک برچسب بر روی ناخن نصب می‌شود؛ این صفحه لمسی کوچک به کاربران امکان کنترل یک کامپیوتر یا گوشی را می‌دهد.
تبلیغات

سیندی لیو و آرتم دمنتیو دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه MIT در حال توسعه‌ی یک برد کوچک هستند که بر روی ناخن انگشت شست دست قرار می‌گیرد. این دستگاه که NailO نام دارد از لحاظ ظاهری دارای رنگ‌ها گوناگون بوده و طرح خود را از کشورهای آسیای شرقی الهام گرفته است. این محققان اعلام می‌کنند که NailO زمانی قابل استفاده است که هر دو دست اشغال و در حال کار کردن است. به عنوان مثال می‌توان از این وب‌سایت برای گشت و گذار در وب و چک کردن دستور غذا هنگام آشپزی استفاده کرد. 

thumbnail-trackpad

NailO جدیدترین نمونه دستگاه پوشیدنی در قالب یک برچسب ناخن ارائه شده و می‌توان از آن به آسانی برای کنترل یک کامپیوتر یا گوشی استفاده کرد. طبق ادعای سیندی لیو و آرتم دمنتیو، این دستگاه که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید یک نسخه تجاری NailO با یک غشاء قابل انفصال است که استفاده کنندگان می‌تواند برای مطابقت با لباس خود آنرا تغییر داده و از طرح‌های مختلف استفاده کنند؛ به گفته‌ی آن‌ها زمانی که کاربر از این دستگاه استفاده می‌کند آن را بخشی از بدن خود احساس خواهد کرد. با این دستگاه بسیار کوچک می‌توان با حرکات ریز انگشت، به سرعت یک متن یا پست الکترونیک مهم را ارسال کرد، در حالی که هیچ کس متوجه حرکات انگشت نخواهد شد.

NailO یک سطح ورودی شامل سخت افزار کوچکِ چند لایه است که به صورت بی سیم به انتقال داده‌ها از طریق بلوتوث با یک دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتر می‌پردازد. این دستگاه به آسانی روی ناخن نصب می‌شود و اجازه می‌دهد تا با یک دست از طریق این سطح که همیشه به آسانی در دسترس است، به دستگاه مرتبط دستورات خود را ارسال کنید. این دستگاه شامل یک سنسور خازنی، یک باتری و سه تراشه جداگانه، یک میکروکنترلر، یک تراشه رادیویی بلوتوث و یک تراشه خازنی سنجش است و همه این قطعات در ابعاد یک ناخن طراحی و ساخته شده که بسیار هم سبک وزن است.

در ویدئوی زیر می‌توانید جزئیات و نحوه‌ی کار این گجت پوشیدنی را تماشا کنید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات