اپل با هنرمندانی چون تیلور سوئیفت قرارداد انحصاری می‌بندد

شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس‌های استریم موسیقی در حال ربودن گوی سبقت از سایر روش‌های انتشار موسیقی در جهان هستند و اپل نیز در آینده‌ی نزدیک سرویس موسیقی بیتس را عرضه خواهد کرد. به گزارش بلومبرگ اپل درصدد عقد قرار داد انحصاری با هنرمندانی نظیر تیلور سوئیفت است تا سرویس موسیقی بیتس را معرفی کند.
تبلیغات

بلومبرگ گزارشی منتشر کرده که براساس آن اپل درصدد عقد قرارداد انحصاری با هنرمندانی نظیر تیلور سوئیفت، فورانس و شمار دیگری از خوانندگان است تا امتیاز پخش استریم اختصاصی آثار این هنرمندان را به دست آورده و از این طریق بتواند شروع موفقی را برای سرویس موسیقی خود رقم بزند.

شاید از خود بپرسید که پیشنهاد اپل برای راضی کردن این هنرمندان چقدر است؟ Kanye West صبح امروز با اشاره به عقد قرارداد با اپل، ارزش آن را چند میلیون دلار خوانده است. از جمله‌ موارد دیگر می‌توان به شنیده‌هایی در خصوص پیشنهاد سه میلیون دلاری به همراه سه درصد از سهام کمپانی در ازای دریافت آثار اختصاصی و پشتیبانی از سوی Tidal اشاره کرد. انتظار می‌رود سرویس موسیقی بیتس نیز از روند مرسوم سرویس‌های استریم موسیقی که در ازای دریافت مبلغ 9.99 دلار به کاربران سرویس می‌دهند، پیروی کند. اشتراک یک ساله‌ی این سرویس نیز ۱۲۰ دلار خواهد بود که چهار برابر میانگین مبلغی است که کابران در آیتونز خرج می‌کنند.

روند توزیع موسیقی در سال‌های اخیر تحولات بسیاری به خود دیده است. پس از سی‌دی‌های صوتی و MP3، حال نوبت به سرویس‌های استریم موسیقی رسیده که دسترسی کاربران به میلیون‌ها آهنگ را ممکن کنند. اما رقابت برای به دست آوردن محتوای انحصاری می‌تواند لذت استفاده از سرویس‌های استریم موسیقی را تا حدودی کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات