اینتل پردازنده‌های دسکتاپ Broadwell را تا اواسط 2015 عرضه می‌کند

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اینتل در CES 2015 از نسل پنجم پردازنده‌های خود رونمایی کرد؛ این پردازنده‌ها نسبت به Haswell کوچکتر بوده و سایز ۱۴ نانومتری را دارد. اینتل در حاشیه برگزاری کنفرانس GDC 2015، به جزئیات مختصری در مورد برنامه‌های خود برای پردازنده‌های سری دسکتاپ اشاره کرد. این شرکت درحال آماده سازی خود جهت عرضه پردازنده‌های دسکتاپ Broadwell برای اواسط سال 2015 است.
تبلیغات

 پردازنده‌ی Broadwell نسبت به پردازنده‌های معماری Haswell از عملکرد بهتری بخصوص در بخش گرافیک برخوردار است. اینتل ادعا می‌کند این پردازنده حدود ۲۲ درصد در گرافیک و ۵۰ درصد در کدگذاری ویدئو نسبت به Haswell عملکرد بهتری دارد. این پردازنده‌ها با توان مصرفی ۱۵.۲۸ وات در BGA موجب می‌شود تا در دستگاه‌های همراه برای افزایش طول عمر باتری انتخاب مناسبی باشد. علاوه بر این اینتل اعلام کرد نسل پنجم پردازنده‌های ۱۴ نانومتری را به کارخانه‌های تبلت نیز با اسم رمز Cherry Trail ارائه می‌دهد. 

معماری جدید پردازنده‌ی اینتل از مدل «Tick-Tock» این شرکت بهره می‌برد؛ یک Tick ، نحوه ساخت پردازنده و تکنولوژی آن است، اما Tock معماری جدید است که در آن از تکنولوژی ساخت مورد استفاده در گام تیک استفاده می‌شود. به طور کلی در گام تیک، تکنولوژی ساخت و در گام تاک، معماری تغییر می‌کند. شرکت اینتل برای هریک از گام‌های تیک و تاک عنوانی اختصاصی معرفی می‌کند و هریک از گام‌ها را بر اساس برنامه‌ریزی طی می‌کند.

پردازنده‌های Broadwell به احتمال زیاد با توان مصرفی 65 وات پا به عرصه خواهند گذاشت. شاید نمونه‌هایی با پسوند تجاری S و T برای این مدل‌ها تولید شوند که مصرف پایین‌تری هم داشته باشند. در واقع با مصرف کمتر، حرارت کمتر نیز تولید خواهد شد. این پردازنده‌ها در دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ و کامپیوترهای رومیزی، از جمله مایکروسافت سرفیس پرو 4 استفاده خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات