آمازون پهپادهای پستچی خود را در کانادا آزمایش می‌کند

سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش روزنامه‌ی گاردین، شرکت «آمازون» پس از اعمال برخی تغییرات، این بار طرح پهپادهای پستچی را به طور آزمایشی در محدوده‌ای سری از کانادا که تنها کمتر از یک کیلومتر با مرز آمریکا فاصله دارد به اجرا گذاشته است.
تبلیغات

پیش از این سازمان هوانوردی فدرال آمریکا موسوم به FAA مجوز پروازهای آزمایشی پهپادها را به شرکت آمازون داده بود تا در مناطق غیر شهری در ایالت واشنگتن اجرا شود. اما پس از مدتی آمازون اعلام کرد که به دلیل ایجاد برخی تغییرات در این پروژه و زمان‌بر بودن آن، روند آغاز اجرای این پهپادها منسوخ شده است. روزنامه‌ی گاردین گزارش کرده است که از طرف آمازون دعوت‌نامه‌ای ارسال شده بود که از پروازها و امکانات این پهپادها در محدوده‌ای نزدیک به مرز ایالت متحده آمریکا گزارشی به عمل آید، آمازون اعلام کرده بود که این پرواز بر فراز آسمان کانادا اجرا شده و پروازهای مکرری جهت به نمایش درآوردن امکانات پهپادها به عمل خواهد آمد.

روزنامه‌ی گاردین در خصوص این پرواز گزارش کرده:

حال شاهد آزمودن پهپادهای هیبریدی بر فراز آسمان کانادا هستیم، این پهپادها قابلیت فرود و پرواز را به صورت عمودی و افقی دارند.

آمازون پیش از این از آزمایش‌های مکرر این پهپادها در خارج از مرز ایالت آمریکا خبر نداده بود و ظاهرا کشور کانادا در خصوص این آزمایش‌ها مخالفتی نشان نداده و حتی اختیار تام مجازی را برای آزمایش این پهپادها ارائه داده است. همچنین روزنامه‌ی گاردین اعلام کرده که گروهی از تیم متخصص روباتیک، مهندسان نرم‌افزار، کارشناسان هوانوردی و سنجش از راه دور، ازجمله یک فضانفرد سابق ناسا و طراح بال‌های بوئینگ ۷۸۷ برای آزمایش این پهپادها در بریتیش کلمبیا حاضر شده‌اند. ظاهرا این افراد بر روی تعدادی از پروژه‌ها کار می‌کنند، گاردین چنین گزارش می‌کند:

سنسورهایی در این پهپادها تعبیه شده‌اند که قابلیت این را دارند تا بتوانند از موانع موجود در مسیر خود دوری کنند. سنسور link-loss که تعادل پهپاد، قابلیت ثبات و پایداری در باد و طوفان و اثرات زیست محیطی را فراهم می‌کند. هنگامی که هرکدام از این قابلیت‌ها به طور کامل آزمایش شدند، می‌توان نمونه‌ی جدیدی از پهپاد آمازون را که کاملا امن بوده را ارائه کرد. این پهپاد برخلاف نمونه‌های قبلی به مراتب کامل‌تر و عملکرد بهتری خواهد داشت.

 همچنین آمازون به روزنامه‌ی گاردین اعلام کرده که پهپادها در حریم هوایی مشخص شده به فاصله‌ای حدود حداقل ۶۱ متر و حداکثر ۱۵۲ متر آزمایش خواهند شد، در این فاصله، فضا کاملا آزاد بوده و هیچ‌گونه ساختمان و حمل و نقل‌های هوایی صورت نمی‌گیرد. این پهپادها بسته‌هایی با وزن ۲/۲۷ کیلوگرم را در فواصل بیش از ۱۶ کیلومتر و با سرعت ۵۰ مایل در ساعت جابجا خواهد کرد. هرچند پیشرفت این فناوری تاحدودی نامشخص است، اما چیزی که به طور آشکار نمایان است این بوده که آمازون آزمایش‌های پهپادهای خود را به دور از سازمان هوانوردی فدرال آمریکا انجام می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات