اپلیکیشن های ویندوز 10 با هر رابط کاربری سازگار خواهند بود

چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در ویندوز 10 تلاش می‌کند تا اپلیکیشن‌ها طوری طراحی و پیاده‌سازی شوند که در دستگاه‌های مختلف بصورت یکسان و هماهنگ اجرا شوند. حال این قابلیت در نسخه‌ی پیش نمایش SDK  ویندوز 10  ارائه شده که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن خود را طوری پیاده‌سازی کنند که روی گوشی هوشمند، تبلت، رایانه شخصی و حتی ایکس‌باکس‌وان هم اجرا شوند.
تبلیغات

مایکروسافت هفته گذشته نسخه‌ی پیش نمایش SDK ویندوز 10 را منتشر کرد. SDK یا «Software Development Kit» مجموعه‌ای از ابزارهاست که به برنامه نویسان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را توسعه دهند. اکنون با SDK ویندوز 10 توسعه دهندگان قادرند اپلیکیشن‌های خود را برای این سیستم عامل پیاده‌سازی کنند. برنامه نویسان می‌توانند از این لینک برای دانلود SDK ویندوز 10 و از این لینک برای دانلود ابزارهای سخت افزاری «hardware tools» استفاده کنند.

عناصر و ابزارهای بسیاری در این نسخه SDK ویندوز 10 ارائه شده که برنامه نویسان به کمک آن می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را توسعه دهند. یکی از این ابزارها Adaptive UX است. این ابزار نوعی رابط کاربری است که با هر صفحه نمایشی مانند گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ سازگار است. توسعه دهندگان با اضافه کردن این ابزار به اپلیکیشن‌های خود می‌توانند نرم‌افزارهای تحت ویندوز ۸.۱  را برای ویندوز ۱۰ بروز‌ رسانی کنند.

در نسخه‌ی پیش نمایش SDK ویندوز 10، اپلیکیشن به طور خودکار می‌تواند رابط کاربری که کاربر با آن تعامل دارد را تشخیص دهد. این ویژگی بیشتر در دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها که از هر دو صفحه نمایش لمسی و کیبورد و ماوس بهره می‌برند مناسب است. زمانی که کاربر از کیبورد لمسی یا نوع خارجی آن استفاده می‌کند، اپلیکیشن قادر است ورودی کاربر را تشخیص داده و رابط کاربری متناسب با آن را ارائه و نمایش دهد. یکی از ویژگی‌هایی که بیشتر در راستای کمک به توسعه دهندگان ارائه شده، رابط API جدید است که تمامی بروزرسانی‌ها را به توسعه دهنده اطلاع می‌دهد؛ به این صورت که اعلام می‌کند کدام ویژگی برای کدام دستگاه یا سخت‌افزار ارائه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات