سیستم تشخیص چهره مایکروسافت به نام Windows Hello برای ورود به ویندوز 10

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در ویندوز 10 به کمک Windows Hello سیستم شناسایی بیومتریک را ارائه می‌کند.
تبلیغات

Windows Hello می‌تواند اثر انگشت، چهره یا عنبیه چشم را برای تایید مجوز ورود به ویندوز10 تشخیص دهد. همچنین مایکروسافت علاوه بر ویندوز هِلو سرویس کد دیگری با نام Passport را با هدف شناسایی کاربران بدون ذخیره کردن رمز عبور روی سرور را نیز معرفی کرده است.

Windows Hello به مراتب از رمز عبور ایمن‌تر است. امکان هک یا سرقت پسورد وجود دارد ولی ویندوز هِلو از حسگرهای اینفرارد استفاده می‌کند که نمی‌توان خواندن اطلاعات بیومتریک را با عکس‌های دیگر فریب داد. همچنین استفاده از دوربین‌های مادون قرمز امکان تشخیص چهره در شرایط نوری مختلف با چهره‌های متفاوت را دارد.

بعد از ارتقای سیستم عامل به ویندوز 10، سرویس Windows Hello با اسکنرهای اثر انگشت فعلی نیز کار خواهد کرد. به گفته تیم ردموندی‌ها، سیستم شناسایی چهره و تشخیص عنبیه با هر کدام از سیستم‌های OEM مجهز به Intel RealSense 3D Camera کار می‌کند.

سرویس جدید مایکروسافت کاملا روی مقوله امنیت پایه‌گذاری شده است و در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات مربوط به این سیستم را تماشا کنید.

اما سرویسی به نام Passport دیگر محصول امنیتی مایکروسافت است. قابلیت اصلی پاسپورت این است که پسوردها هیچگاه روی سرور ذخیره نمی‌شوند و حتی اگر سرور هک شود، پسوردی برای سرقت وجود ندارد. ویندوز 10 با استفاده از سنسورهای بیومتریک یا پین‌کد برای دستگاه‌های مختلف می‌تواند تایید کند که شما قصد دسترسی به این سرویس را دارید.

پاسپورت با سرویس‌های Azure Directory نیز کار می‌کند. مایکروسافت درباره عملکرد پاسپورت با سرویس آزور و یکپارچگی آن با FIDO توضیحاتی را ارائه کرده است:

پاسپورت بعد از انتشار با هزاران سرویس Azure Active Directory کار می‌کند و مایکروسافت به تازگی برای پشتیبانی از جایگزینی پسوردها با دیگر سرویس‌های در حال پیشرفت مالی و مصرفی به FIDO ملحق شده است. ویندوز 10 امنیتی کاملا برتر درحوزه تکنولوژی را همراه خود دارد و از یک سیستم محافظت از هویت برای بهره‌مند است، در نتیجه می‌توان دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 جدیدی را با سخت‌افزار مورد نیاز برای Windows Hello توسعه داد، سطح امنیتی را در سطوح بالا فعال کرد و سیستم‌های امنیتی بدون پسورد را برای اپلیکیشن‌های تجاری راه‌اندازی کرد.

سرویس‌های پاسپورت و ویندوز هِلو معیاریهای امنیتی الزامی نیستند ولی گزینه‌هایی هستند که اضافه شدن آنها به ویندوز 10 می‌تواند لایه‌های امنیتی بیشتری را به این سیستم عامل بیفزاید.

نظرشما درباره Windows Hello و Passport چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات