آیفون 7 ممکن است نمایشگری با لبه‌های خمیده داشته باشد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اندک زمانی پس از معرفی ساعت هوشمند و سری جدید مک‌بوک‌ها توسط اپل، این کمپانی آمریکایی با یک پتنت دیگر، تمام توجهات را به سوی خود جلب کرده است. این پتنت احتمالا همان چیزی است که قرار است در آیفون 7 دیده شود.
تبلیغات

نوآوری جدید اپل mini flexible edge نام دارد و قرار است برخی از دکمه‌های کنترلی کنار دستگاه از طریق آن به انجام وظیفه بپردازند که منجر به این می‌شود که نیاز به استفاده از دکمه‌های سخت‌افزاری از بین برود.

با استفاده از این لبه کناری نمایشگر می‌توان کارهایی نظیر راه‌اندازی دوربین و تغییر حالت از عکاسی به فیلم‌برداری و بالعکس استفاده کرد.

این پتنت اپل به وضوح میل شدید این کمپانی به اضافه کردن ابزارهای ورودی جدید به آیفون را نشان می‌دهد. در آن طرف میدان، کمپانی سامسونگ نیز با ساخت محصولات مجهز به صفحه نمایش خمیده مانند گلکسی نوت 4 و گلکسی S6 اج چندین گام جلوتر از اپل رفته و محصولات مجهز به این فناوری‌ها را تولید کرده است.

در این پتنت، موارد بیشتری نیز به صفحه نمایش کناری دستگاه اضافه شده که عمده آنها به منظور اجرای یک اپلیکیشن خاص مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست که با استفاده از لبه خمیده کناری صرفا می‌توان اپلیکیشن‌های خاص را اجرا کرد یا خواهیم توانست اپلیکیشن‌های عادی موجود در صفحه اصلی گوشی را نیز اجرا کنیم؟

6a0120a5580826970c01bb08025cca970d-800wi story

البته یک نکته در این میان وجود دارد که عملی کردن چنین ایده‌ای بر روی آیفون را با مشکلات اساسی مواجه خواهد ساخت. آیفون‌های فعلی (آیفون 6 و آیفون 6 پلاس) از ضخامت کمی برخوردارند و طبق رسم اپل این ضخامت هر سال کمتر و کمتر می‌شود. حال باید دید که چگونه می‌توان صفحه نمایش دوم را در فضای بسیار محدود کنار گوشی تعبیه کرد. شاید به منظور انجام این کار نیاز باشد تا قدری به ضخامت آیفون‌های بعدی اپل افزوده شود.

شاید جالب باشد که بدانید گوشی مورد استفاده در این پتنت، آیفون 5 بوده و تاریخ ثبت آن نیز مربوط به سال 2011 یعنی چهار سال گذشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات