تماشا کنید: هک تبلت Cintiq واکوم برای اجرای سیستم‌عامل OS X Yosemite

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
شاید عده‌ی کمی از کاربران تا به حال تجربه‌ی اجرای سیستم‌عامل OSX Yosemite را بر روی دستگاه‌‌های غیر اپلی داشته باشند، اما اخیرا گروهی از توسعه دهندگان تبلت واکوم مدل Cintiq Companion 2 را برای اجرای یوسمیتی هک کردند و توانستند با موفقیت این سیستم‌عامل اپل را بارگذاری کنند.
تبلیغات

تبلت Cintiq Companion 2 دارای سیستم‌عامل ویندوز بوده و به راحتی فتوشاپ و دیگر برنامه‌های مخصوص دسکتاپ ویندوز را اجرا می‌کند. نمایشگر این محصول ۱۳.۳ اینچی است و از رزولوشن بالای QHD برابر با ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برخوردار است. این تبلت نیز همچون نسل پیشین خود ویژگی‌های مفید ExpressKeys، قابلیت‌های اختصاصی قلم و ژست‌های حرکتی لمسی بهره می‌برد. این تبلت در مدل‌هایی با جزییات سخت‌افزاری بیشتر هیبریدی عرضه شده که در پیشرفته‌ترین مدل این تبلت، یعنی نسخه Premium، مشخصاتی همچون ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، پردازنده Core i 7 اینتل با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Intel Iris 6100 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم به کار رفته است.

این تبلت همانند دیگر تبلت های Wacom دارای قلم دیجیتالی است و این قلم قابلیت شناسایی ۲۰۴۸ سطح فشار را برروی صفحه نمایش دارد که آن برای طراحی گرافیکی و روتوش تصاویر منحصر به فرد می‌سازد. شاید این مهم‌ترین دلیل انتخاب تبلت واکوم برای هک است.

یکی از افراد هک کننده‌ی این تبلت گفت:

پس از چندین روز کار کردن بر روی این موضوع، توسط حافظه‌ی داخلی SSD و بوت لودرِ Clover موفق به اجرای این سیستم‌عامل شدیم. روشنایی و شتاب کار کمی مشکل دارد که نیاز به برطرف کردن دارد.

Clover مدیریت بوتِ UEFI یا همان «Unified Extensible Firmware Interface» است؛  UEFI رابط متحد توسعه‌پذیر سیستم‌عامل، یک ویژگی نرم‌افزاری رابط بین سیستم‌عامل و پلتفرم سخت افزار است. این ویژگی جایگزین رابط سخت‌افزار بایوس بوده و در حال حاضر در تمام کامپیوترهای شخصی سازگار با آی‌بی‌ام ارائه شده‌است. طبق بررسی‌های انجام شده UEFI تمامی خدمات بایوس را پشتیبانی می‌کند. به وسیله این ویژگی می‌توان عیب یابی و تعمیرات یا تنظیمات امنیتی را بدون نیاز به هیچ گونه سیستم‌عاملی انجام داد. EFI اصلی توسط اینتل توسعه داده می‌شد. برخی از این شیوه‌ها و قالب داده‌ها، انعکاسی از ویژگی‌های ویندوز است.

برای بررسی سیستم‌عامل OSX Yosemite و اجرای آن در تبلت واکوم ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات