اکسپریا E4g اولین گوشی هوشمند ۶۴ بیتی سونی است

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های هوشمند در حال ۶۴ بیتی شدن هستند و اکثر تولیدکنندگان این حوزه حداقل یک گوشی ۶۴ بیتی در سبد محصولات خود دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین تلفن ۶۴ بیتی سونی نیز Xperia E4g است که چند روز پیش‌ رسما رونمایی شد.
تبلیغات

اکسپریا E4g یک گوشی میان‌رده و ارزان قیمت است که به پردازنده‌ی ۶۴ بیتی MediaTek MT6732 مجهز شده است. این پردازنده اولین بار در کنگره‌ی جهانی موبایل سال گذشته رونمایی شد. در آن زمان مدیاتک از آن به عنوان تراشه‌ی ۶۴ بیتی با مودم LTE داخلی یاد کرد. تنها تفاوت Xperia E4g با Xperia E4 نیز در تراشه‌ی آن‌ها است که پشتیبانی از شبکه‌ی LTE را در گوشی‌ ارزان قیمتِ E4G میسر می‌کند. این پردازنده بر پایه‌ی معماری Cortex A53 از شرکت آرم ساخته شده و واحد پردازش گرافیکی   Mali T760 در آن بکار گرفته شده است. این پردازنده همچنین از ۴ هسته‌ی ۱.۵ گیگاهرتزی بهره می‌برد.

آرم در طراحی هسته‌های A53 تلاش کرده است که مصرف انرژی را به حداقل برساند و از آن طرف نیز قدرت و بازده‌ی این هسته‌ها در مقایسه با هسته‌های پر توان A57 به مراتب پایین‌تر است.

پردازنده‌های ۶۴ بیتی امکان اجرای اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را دارند و از این بابت مشکلی در اکوسیستم اندروید وجود ندارد. برای مقایسه‌ی بهتر لازم است بدانید که اکسپریا E4 با پردازنده‌ی ۴ هسته‌‌ای ۱.۳ گیگاهرتز با نام MT6582 مجهز شده بود.

اگر مایل هستید تا با اکسپریا E4G بیشتر آشنا شوید مقاله‌ی «سونی از گوشی Xperia E4g با پشتیبانی از LTE رونمایی کرد» را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات