۱۱ مورد از جالب‌ترین اپلیکیشن‌های گوگل

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
چندی پیش گوگل، اپلیکیشن مستقل خود را با نام «YouTube Kids» معرفی کرد؛ این سرویس که در ابتدا فقط در آمریکا دردسترس خواهد بود، اولین اپلیکیشن مستقل این کمپانی براساس درخواست زیاد والدین است. در واقع گوگل دارای تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها است که در این مقاله به معرفی چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

اگر اپلیکیشن‌های معرف گوگل همانند جیمیل، گوگل ترنسلیت، یوتیوب و مپ را در نظر بگیریم، بازهم تعداد بیشماری از سرویس‌های مفید و کاربردی این کمپانی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در چند لیست مجزا گنجاند.

1. جستجوی صوتی در گوگل پلی

Google-Play-Sound-Search-

این سرویس که فقط برای پلتفرم اندروید وجود دارد، عملکرد آن مشابه اپلیکیشن شازم است؛ این اپلیکیشن، ویجتی است که تمامی موسیقی‌هایی که در پس زمینه در حال پخش است، شناسایی می‌کند؛ شازم مستقیماً به سرویس گوگل پلی لینک می‌شود و حتی می‌توانید آهنگ‌هایی که شناسایی می‌کند را از این سرویس تهیه کنید.

Google-Ears

۲. پرایمر

Primer app

گوگل این اپلیکیشن را در اکتبر ۲۰۱۴ جهت کمک به راه‌اندازی استارتاپ‌های جدید، معرفی کرد. پرایمر دارای ۵ دقیقه درس آموزشی است که شامل موضوعات اجرای بازاریابی محتوا، به دست آوردن پوشش رسانه‌ای و درک موتورهای جستجو است. این اپلیکیشن برای پلتفرم‌های آی‌اواس و اندروید ارائه شده که محتوای آن آموزش، مطالعات و آزمون برای بازاریابی و استراتژی کسب‌و‌کار است.

۳. Google Authenticator

combine images

این اپلیکیشن که برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس ارائه شده، کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای را تولید می‌کند. توسط این کدها می‌توان از لاگین شدن افراد ناشناس به سیستم و ربودن اطلاعات شخصی جلوگیری کرد. در واقع این برنامه، کدهای معتبر یا توکن را توسط الگوریتم Time-Based One-Time Password تولید می‌کند. کدهای تولید شده با این الگوریتم فقط یک‌بار قابل استفاده بوده و تا زمان محدودی دارای اعتبار هستند. توسط این برنامه می‌توانید اپلیکیشن خاص، حساب جیمیل و سرویس دیگری را برای استفاده از کدهای توکن تعریف کنید.

۴. جستجوی گوگل براساس ژست‌های حرکتی

GoogleGestureSearch

این اپلیکیشن که در سال ۲۰۱۰ عرضه شده، فقط برای پلتفرم اندروید دردسترس است و صرفاً برای جستجوی اپلیکیشن‌ها، تنظیمات، مخاطبان و بوک‌مارک‌ها کاربرد دارد. برای این کار کافی است با رسم اعداد و حروف روی صفحه‌نمایش، اپلیکیشن یا تنظیمات خود را جستجو کنید.

۵. دوربین Photo Sphere

photosphere-street

این اپلیکیشن مستقل، فقط برای پلتفرم آی‌اواس عرضه شده و ویژگی‌های منحصر بفرد اندروید را نیز به همراه دارد. توسط این اپلیکیشن می‌توان عکس‌های پانورامای ۳۶۰ درجه با رزولوشن بالا تهیه کرد، این عکس‌ها قابلیت بارگذاری در گوگل مپ و اشتراک‌گذاری با کاربران دیگر را دارند.

۶. Google Opinion Rewards

rewards

روال کار این اپلیکیشن براساس سؤال و جواب است؛ با هر بار پاسخی که به سؤال‌ها می‌دهید، گوگل اعتباری را برای اکانت شما در نظر می‌گیرد که بعدها این اعتبارات را می‌توان در گوگل پلی استفاده کرد. این اپلیکیشن، ابتدا چند سؤال را درباره کاربر می‌پرسد، سپس گوگل به‌طور میانگین یک نظرسنجی را در طول هفته برگزار می‌کند.

۷. Google Classroom

class

کلاس آموزش گوگل فقط برای سازمان و ارگان‌هایی که اپلیکیشن گوگل را در «حساب کاربری آموزشی» دارند، فعال است. این اپلیکیشن به معلم و مربی‌ها جهت ارائه کلاس مجازی و اشتراک‌گذاری تکالیف به دانش‌آموزان کمک می‌کند. کلاس آموزشی گوگل برای هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس عرضه شده و به‌عنوان یک شبکه اجتماعی مجزا که معلم و دانش‌آموز تکالیف و منابع درسی را به بحث می‌گذارند، تلقی می‌شود.

۸. Field Trip

Field Trip

این اپلیکیشن مشابه استارتاپ Niantic گوگل است. Field Trip که برای هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس عرضه شده، برنامه‌های سفر را طراحی می‌کند، طرز عملکرد آن نیز براساس مکان‌های اطراف کاربران در دنیای واقعی است. این اپلیکیشن در پس‌زمینه‌ی موبایل اجرا شده و هر موقع که کاربر به محلی خاص نزدیک شده باشد، پاپ‌آپ مربوطه در صفحه گوشی ظاهر شده و اطلاعات و جزئیات مربوط به آن محل را دراختیار او قرار می‌دهد.

۹. Intersection Explorer

Intersection Explorer

این اپلیکیشن فقط برای پلتفرم اندروید عرضه شده و مدت زیادی است که گوگل به‌روزرسانی را برای آن ارائه نکرده است، به همین دلیل هنوز مشخص نیست که این کمپانی پشتیبانی از Intersection Explorer را ادامه خواهد داد یا نه. این اپلیکیشن مخصوص افرادی است که اختلال بینایی دارند، عملکرد آن با کشیدن انگشت است که در این حالت خیابان‌ و تقاطع‌های نزدیک را نشان می‌دهد.

10. Ingress

google-game-ingress-gameplay

بازی‌ Ingress که توسط آزمایشگاه Niantic گوگل راه‌اندازی شده، برای هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس عرضه شده است. داستان بازی به این شکل است که انرژی مرموزی در زمین آزاد شده که ذهن مردم را تحت تأثیر قرار داده است. انسان‌ها دو دسته شده‌اند، روشنفکرانی که تصور می‌کنند از انرژی جدید می‌توان بهره‌برداری کرد و گروه مقاومت که می‌خواهند بشریت را درمقابل این انرژی مرموز محافظت کنند. بازیکنان باید عضو یکی از این دو گروه شوند و بازی را شروع کنند.

اما بازی Ingress شبیه بازی‌های روتین دیگری نیست که با موبایل یا تبلت خود بازی می‌کنید، شما برای بازی کردن باید به بیرون از خانه و محل کار بروید و با گرفتن دوربین گوشی به سمت مناظر و اماکن بیرون، جاهایی را که انرژی در آن‌ها ظاهر می‌شود، پیدا کنید و انرژی ذخیره کنید، مدتی که بازی کردید، سرنخ‌هایی برای کشف این راز بزرگ به شما داده می‌شود و در این حین می‌توانید قلمروهای تازه‌ای را تصرف کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها کسانی می‌توانند وارد بازی شوند که دعوتنامه داشته باشند. جالب است که برای این بازی به اطلاعات سرویس‌های گوگل از جمله نقشه‌ها، سرویس جستجو و حتی سیستم نمودارهای دانش نیاز خواهید داشت.

11. مسابقه بزرگ وب‌سایت برای کروم‌کست

game

این اپلیکیشن برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس عرضه شده و با اشتراک‌گذاری این بازی به دوستان و خانواده می‌توانید آن‌ها را به چالش بکشید. سئوالات توسط سیستم نمودارهای دانش گوگل طراحی شده و مستقیماً در صفحه‌نمایش بزرگی مخابره می‌شوند؛ احتمالاً به دانگل ۳۰ دلاری کروم‌کست گوگل نیاز خواهید داشت.

تمامی اپلیکیشن‌های فوق، تنها بخشی از کتابخانه‌ی بزرگ گوگل است که احتمالاً برخی کاربران با آن‌ها آشنایی نداشتند. اگر شما نیز اپلیکیشن خاص و کاربردی از گوگل را در نظر دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات