سامسونگ به دنبال تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتر است

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ اخیرا آخرین تراشه‌ی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و فناوری FinFET خود را با عنوان اکسینوس 7420 برای استفاده در گلکسی S6 و گلکسی S6 اج معرفی کرد. حال آنکه این کمپانی خبر از تولید تراشه‌ی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری داده است.
تبلیغات

سامسونگ در در جریان برگزاری کنفرانس بین‌المللی مدارهای دیجیتال اعلام کرد که درصدد تولید تراشه‌هایی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتر است. البته باید به این نکته اشاره کرد که هنوز دو سال تا زمان عرضه‌ی این تراشه‌ها به بازار باقی مانده است، از این‌رو انتظار می‌رود پرچمدارانی که پس از گلکسی S7 و آیفون 6S روانه‌ی بازار می‌شوند، از تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتر استفاده کنند. براساس اطلاعات ارائه شده، تولید این تراشه‌ها را باید به منزله‌ی یک قدم موفق در جهت پیشرفت مفهوم اینترنت اشیا عنوان کرد.

یقینا فناوری تولید تراشه‌ها براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به سمت تولید تراشه‌های حافظه‌ی فلش NAND و DRAM نیز خواهد رفت. در حال حاضر سامسونگ نقش پررنگی را در زمینه‌ی تامین تراشه‌های حافظه‌ی DDR4 برای کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی و اپل بازی می‌کند. با این روند احتمالا در آینده‌ی نه چندان دور سامسونگ تبدیل به یک قدرت بزرگ در زمینه‌ی تولید تراشه‌های گجت‌های موبایل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات