سامسونگ حافظه‌ی رم DDR4 مورد نیاز ال‌جی و اپل را تامین می‌کند

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
به گزارش نشریه‌ی تایم، سامسونگ بر اساس قرارداد جدید خود با ال‌جی، تمامی ماژول‌های LPDDR4 RAM مورد نیاز ال‌جی برای ساخت جی 4 را تامین خواهد کرد. همچنین این سازنده‌ی کره‌ای، بخش بزرگی از چیپ‌های مورد نیاز اپل برای ساخت آیفون‌های بعدی را نیز بر عهده گرفته است.
تبلیغات

سامسونگ بدون شک یک غول قدرتمند در دنیای فناوری محسوب می‌شود که البته این قدرت به هیچ وجه به بازار دستگاه‌های موبایل محدود نیست. این کمپانی کره‌ای بخش بزرگی از سود خود را از فروش تراشه‌های پردازشی بدست می‌آورد و در صنعت و فناوری، خرید سیلیکون از سامسونگ کاملا مرسوم است. برای نمونه، اپل تاریخچه‌ی طولانی در تکیه بر سامسونگ برای تامین چیپ‌های CPU خود داشته و بدون توجه به دعاوی حقوقی و رقابت شدید میان این دو، بصورت سالانه هزینه‌ی سنگینی بابت آن به سامسونگ پرداخت می‌کند.

حال بر اساس یک گزارش جدید که از نشریه‌ی تایم کره بدست آمده، سامسونگ بار دیگر به یکی از بخش‌های مهم بازار ورود کرده است. این بار، ماژول‌های LPDDR4 RAM هدف اصلی سامسونگ هستند که این شرکت در سال 2013 نسبت به ساخت آن‌ها اقدام کرد. این استاندارد حافظه‌ی جدید به سرعت در حال کسب محبوبیت بوده و در آخرین دستگاه پرچمدار ال‌جی یعنی جی فلکس 2 نیز به کار گرفته شده است. این استاندارد حافظه در حال بدل شدن یه استاندارد طبیعی بازار بوده و بر همین مبنا، ال‌جی نیز طی قراردادی تصمیم گرفته تمام ماژول‌های مورد نیاز خود را از سامسونگ خریداری کند.

این گزارش همچنین اعلام می‌کند که سامسونگ، حدود 50 درصد و شاید حتی بیشتر ماژول‌های DDR4 مورد نیاز دستگاه‌های آینده‌ی کمپانی اپل را نیز تامین خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید، غول فناوری کره‌ی جنوبی مدتی پیش از نوعی ماژول حافظه‌ی جدید با نام ePoP (پکیج تعبیه شده درون پکیج) پرده برداشت که حافظه‌ی دسترسی موقت یعنی RAM و حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی را درون یک چیپ ادغام می‌کند و موجب کاهش اندازه‌ی آن می‌شود. این فناوری نیز بدون تردید راه خود را به سرعت باز خواهد کرد و جای تعجب نخواهد بود اگر آن را در آیفون 6s اپل نیز ببینیم.

بر اساس این توافقنامه، سامسونگ تامین 100 درصد چیپ‌های DRAM مورد نیاز ال‌جی الکترونیکز بابت گوشی‌هوشمند ال‌جی جی4 را که در ماه آپریل معرفی می‌شود آغاز خواهد کرد.  همچنین سامسونگ، حداقل نیمی از حافظه‌ی مورد نیاز کمپانی اپل برای آیفون جدید را که احتمالا آیفون 6s نامیده می‌شود نیز تامین خواهد کرد.
gsmarena 002

چیپ‌های LPDDR4 جدید سامسونگ که بر اساس فرآیند تولید 20 نانومتری ساخته شده‌اند، 50 درصد سریع‌تر از سریع‌ترین ماژول‌های LPDDR3 موجود در بازار عمل خواهند کرد در حالی که 40 درصد نیروی کمتری نیز مصرف می‌کنند. سرعت انتقال داده‌ای که چیپ حافظه‌ی جدید قادر به دستیابی به آن است، 3,200Mbps در ازای هر پین خواهد بود که دو برابر سرعت تراشه‌های LPDDR3 DRAM فعلی 20 نانومتری است.

این گزارش همچنین اعلام می‌کند که حدود 70 درصد از چیپ‌های پردازشی A9 اپل که برای آیفون 7 در نظر گرفته شده نیز توسط سامسونگ ساخته خواهد شد. تلاش‌های سامسونگ برای توسعه‌ی قدرت خود در بازار چیپ‌های پردازشی، از جمله قوت بخشیدن به چیپ‌های سری اکسینوس و برنامه‌های احتمالی برای فروش آن به سایر تولیدکنندگان، آینده‌ی روشنی پیش روی این غول عرصه‌ی فناوری قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات