کورتانا ۸۳ درصد از برندگان مراسم اُسکار 2015 را به درستی پیش‌بینی کرد

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
دو هفته بعد از معرفی برندگان جشنواره فیلم فجر سال 1393، سحرگاه امروز برندگان جوایز اُسکار سال 2015 نیز مشخص شدند. گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد برندگان صورت گرفته بود ولی شاید از دید علاقه‌مندان به دنیای فناوری جذاب‌ترین گمانه‌زنی‌ها در رابطه با برندگان اسکار 2015 مربوط به دستیار شخصی مایکروسافت یعنی کورتانا باشد.
تبلیغات

دستیار مجازی مایکروسافت کم‌کم به بلوغ خود رسیده و حالا نه تنها می‌توانیم سوال‌های بسیار خاصی از او بپرسیم بلکه با احتمال زیادی می‌توانیم از نتیجه پیش‌گویی‌های او نیز مطمئن باشیم. اگر جزو علاقه‌مندان به دنیای سینما هستید، حتما در جریان رویداد اُسکار 2015 و برندگان آن قرار گرفته‌‌اید که پیش از این در مقاله دیگری زومیت به آن پرداخت. ولی شاید برای شما جالب باشد که بدانید پیش از اعلام برندگان اصلی این مراسم، این سوال از کورتانا پرسیده شد که برندگان جوایز اُسکار سال 2015 چه کسانی خواهند بود؟

پیش‌بینی‌های کورتانا به طرز اعجاب انگیزی در اکثر موارد درست بودند و به واقعیت بدل شدند. کورتانا موفق شد تا برنده بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردان و ... را به درستی پیش‌بینی کند. در مجموع از 24 جایزه اعطا شده، کورتانا موفق شد تا برنده 20 جایزه یعنی 83 درصد برندگان را به درستی پیش‌بینی کند که آمار فوق‌العاده‌ای برای این دستیار مجازی محسوب می‌شود.

پیش‌بینی‌های کورتانا بر اساس فناوری پیش‌بینی موتور جست‌و‌جوی بینگ شرکت مایکروسافت صورت پذیرفته است که توسط پژوهش‌گر این شرکت دیوید راث‌شیلد در لابراتوار مایکروسافت واقع در نیویورک مدیریت می‌شود. راث‌شیلد سال گذشته 21 جایزه از مجموع 24 جایزه را به درستی پیش‌بینی کرده بود و در سال 2013 نیز 19 جایزه از 24 جایزه اعطایی را به درستی پیش‌بینی کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات