کارهایی که صاحبان کسب و کارهای کوچک می‌‌توانند برون سپاری کنند

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هزینه‌های جانبی مانند هزینه های برق، آب، بیمه، اجاره و مالیات می توانند از درآمد کسب و کارهای کوچک سبقت و پیشی بگیرند و گاهی بیشتر شوند. بسیاری از صاحبان کسب و کار هر کاری انجام می‌دهند تا مانع از رشد این هزینه ها شوند و ذره ای صرفه‌جویی و پس انداز کنند. برون سپاری، این معضل و مشکل را برای آنان حل می‌کند.
تبلیغات

بسیاری از کارآفرینان برون‌سپاری را رد می‌کنند، به دلیل این که تصور می‌کنند برون‌سپاری، هزینه‌های اضافی برای آنان به دنبال خواهد داشت. با این حال، آنها در محاسبه ارزش فرصت‌های از دست رفته دچار اشتباه می‌شوند، زیرا زمان زیادی را به کارهای سخت و انرژی‌گیر اختصاص می‌دهند که بهتر بود این زمان به دیگران واگذار شود. به عبارت ساده، آنها پول خود را پس‌انداز می‌کنند اما درآمدی کسب نمی‌کنند!

به عنوان مثال، من می توانم پروژه پاورپوینت خود را شخصا انجام دهم. اما انجام آن دو برابر زمانی که یک طراح بسیار ماهر صرف این کار می‌کند، زمان خواهد برد و در پایان، شاید پروژه بسیار خوب به نظر نرسد.

اگر این کار را خودم انجام دهم، ممکن است مبلغی در هزینه‌های برون سپاری صرفه جویی شود. اما دو ساعت از ساعت کاری هفتگی من هدر خواهد رفت، دو ساعتی که می‌توانم صرف این مسئله کنم که بفهمم چگونه 10، 20 و یا حتی 100 برابر این مقدار هزینه، درآمد خود را افزایش دهم.

در اینجا چند فرصت کلیدی برای برون‌سپاری را به کسب و کارهای کوچک معرفی می‌کنیم:

۱. حسابداری

حسابداری نه تنها وقت‌گیر است، بلکه روز به روز تخصصی‌تر می‌شود. حسابداران قوانین را می‌دانند و می توانند شما را از دردسر در امان نگه دارند. آنها بسیار کارآمد هستند زیرا این کار را هر روز انجام می‌دهند.

قانون شماره یک: یک حسابدار خوب پیدا کنید تا حساب‌های روزانه را انجام دهد، یک شرکت حقوقی بزرگ پیدا کنید که مسئولیت رسیدگی به کارهای حقوقی را به عهده گیرد، و یک حسابدار رسمی پیدا کنید تا کارهای مالیاتی شما را انجام دهد.

۲. کارهای هنری

این هنرها شامل طراحی وب سایت، آرم، سربرگ، و غیره می‌شوند. اکثر افراد فکر می‌کند که می توانند کارهای طراحی را خودشان انجام دهند، اما تعداد بسیار کمی می‌توانند این کارها را به خوبی انجام دهند. شما می توانید طراحان فوق‌العاده با استعدادی را در سایت‌های برون‌سپاری پیدا کنید که می توانند تمام نیازهای هنری شما را با قیمت بسیار مناسب برآورده سازند.

۳. رسانه‌های اجتماعی

رسیدگی به فیس بوک و توییتر کار بسیار زمان‌بری است. افرادی وجود دارند که کارهای نیمه وقت از قبیل قرار دادن پست در صفحات رسانه‌های اجتماعی، پاسخ به پست‌ها و مقالات، پیدا کردن افراد در رسانه های اجتماعی، ورود اطلاعات در سایت‌های مربوطه و غیره را انجام می‌دهند. بهتر است این کارها را برون سپاری کنید.

۴. ویرایش

اگر کسب و کار شما نیاز به نوشتن مقاله، گزارش، ترجمه، تایپ و ویرایش دارد، شخصی را پیدا کنید که در ترجمه، نگارش، تایپ و ویرایش تخصص داشته باشد. زمان خود را در صرف انجام کارهای دیگر کنید و این کار را به شخص دیگری محول کنید و به او اطمینان کنید تا این کار را با دقت انجام دهد. این شخص با مهارت خود مواردی را بهبود خواهد بخشید و اصلاح خواهد کرد که ممکن است شما آن را نادیده گرفته باشید.

کارهای که از پس آن بر می آیید را به بهترین حالت انجام دهید و بقیه کارها را برون سپاری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات