بلومبرگ: اپل خودرو الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کند

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
بلومبرگ گزارش کرده که اپل قصد دارد خودرو الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار کند. طی هفته‌های اخیر شاهد شایعات بسیاری مبنی بر تلاش اپل نسبت به ساخت خودروی الکتریکی بودیم و حالا بلومبرگ نیز اطلاعات تازه‌ای را در این باره منتشر کرده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در شایعات آمده بود که تیم کوک از یک سال پیش پروژه‌ی خودرو الکتریکی اپل را کلید زده است و این پروژه بصورت کاملا محرمانه در حال پیشرفت است. گفته می‌شود که اپل برای تیم طراحی خودرو هوشمند خود، کارمندان شرکت‌ها تسلا موتورز و چند کمپانی فعال در زمینه‌ی فناوری‌های مرتبط با باتری را جذب کرده است. نام رمز خودروی اپل تایتان (Titan) است، اما هنوز مشخص نیست که محصول نهایی با چه نامی راهی بازار مصرف کننده خواهد شد.

امروز بلومبرگ گزارش کرد که خودرو الکتریکی اپل قرار است در سال ۲۰۲۰ راهی بازار شود. اپل ۶ سال زمان دارد تا بازار را به طور کامل تحلیل کند و هر آنچه برای ساخت یک خودرو نیاز است را مورد بررسی قرار دهد. اما بدون شک طی ۶ سال پیش‌رو اتفاقات بسیاری در حوزه‌ی خودروهای بدون راننده و الکتریکی اتفاق خواهد افتاد که پیش‌بینی آینده این صنعت را کمی مشکل می‌کند.

بلومبرگ در گزارش خود آورده است که کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی مانند تسلا تا سال ۲۰۱۷ محصولات زیر ۴۰ هزار دلار را تولید می‌کنند که قادر هستند تا ۳۲۰ کیلومتر را با هر بار شارژ طی کنند. این بدین معنا است که وقتی اپل بخواهد خودرو الکتریکی خود را وارد بازار کند، تسلا رهبر آن بازار خواهد بود.

به نظر شما اپل می‌تواند در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی موفق عمل کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات