مایکروسافت قابلیت جوهر دیجیتالی را به آیپد هم می‌آورد

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
نسخه جدید OneNote برای آیپد قابلیت نوشتن با قلم، با نام «جوهر دیجیتالی» و امکان استخراج متن از تصویر (OCR) را ارائه می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت امروز، قابلیت «جوهر دیجیتالی» (Digital Ink) را برای آیپد هم ارائه خواهد کرد. در بروزرسانی جدید اپلیکیشن وان نوت برای آیپد، مایکروسافت امکان انتخاب بین حالت دست‌خط و حالت تایپ را فراهم آورده است.

شما می‌توانید با استفاده از یک قلم استایلوس یا انگشتان خود بر روی آیپد بنویسید یا نقاشی کنید. در این اپلیکیشن امکانات زیادی برای انتخاب ضخامت و شکل قلم وجود دارد. همچنین در وان نوت برای آیپد، قابلیتی وجود دارد که باشناساندن حالت گرفتن قلم در دست، می‌توانید کاری کنید که قرار گرفتن کف دست روی نمایشگر آیپد، مانع نوشتن نباشد.

این قابلیت در ابتدا قرار بود به صورت اختصاصی برای نسخه ویندوزی وان نوت ارائه شود، اما با ارائه نسخه اندرویدی وان نوت در سال گذشته میلادی، برنامه‌های مایکروسافت تغییر کرد. یکی از سخن‌گویان تیم وان‌نوت مایکروسافت می‌گوید:

ما پیوسته به دنبال آن هستیم تا اینترفیس خود را برای کاربران ساده‌تر و طبیعی‌تر کنیم... وان‌نوت برای آیپد بازتاب آموزه‌هایی است که طی سال‌ها مطالعه و تحقیق درباره نحوه استفاده مردم از قلم دریافت کرده‌ایم.

در بسته بروزرسانی جدید، در کنار قابلیت نوشتن با قلم، مایکروسافت قابلیت OCR یا «تشخیص کاراکتر در تصویر» را نیز به وان‌نوت می‌آورد. بدین ترتیب وقتی کاربر از سندی عکس گرفته باشد و آن را با استفاده از وان‌نوت در فضای وان‌درایو ذخیره کرده باشد، با جستجوی عبارتی که در آن متن وجود دارد، می‌تواند به تصویر مورد نظر دسترسی پیدا کند. پردازش تصویر، استخراج متن و لیست (ایندکس) شدن آن، تنها ۵ دقیقه طول می‌کشد و کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن وان‌نوت بر روی پی‌سی، مک، موبایل و تبلت به آن دسترسی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات