اپل سال ۲۰۱۶ آی‌مک با رزولوشن 8K تولید خواهد کرد

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل چندی پیش آی‌مک ۲۷ اینچی خود را با صفحه‌ی نمایش رتینا و رزولوشن 5K معرفی کرد، اما گویا این کمپانی هنوز راضی نیست، چراکه اخباری در مورد تولید آی‌مک با صفحه‌ی نمایش 8K‌ در سال ۲۰۱۶ میلادی به گوش می‌رسد.
تبلیغات

می‌توان آی‌مک ۲۷ اینچی اپل با صفحه‌ی نمایش رتینا را محصولی با بیشترین رزولوشن در بین رقبا دانست، اما اپل به این موضوع راضی نیست. براساس شنیده‌ها این کمپانی برای تولید آی‌مک با صفحه‌ی نمایش 8K در سال ۲۰۱۶ میلادی برنامه‌ریزی کرده است.

VESA یا موسسه‌ی تعیین استانداردهای ویدئویی، استاندارد جدیدی را برای Embedded DisplayPort تعریف کرده است. این استاندارد که 1.4a نام دارد، استاندارد فشرده‌سازی جدیدی است که از پنل‌هایی با رزولوشن بالاتر همراه با نمایش عمیق رنگ‌ها و رفرش‌ریت سریع‌تر پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این استاندارد، تولیدکنندگان قادر خواهند بود تا در مقایسه با استاندارد کنونی، چهار برابر داده‌ی بیشتر را به منظور پشتیبانی از صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن 8K منتقل کنند.

این استاندارد مزایایی را نیز برای گجت‌ها با پنل‌های نمایشی که رزولوشن پایین‌تری دارد، به‌همراه دارد، چراکه استفاده از این استاندارد امکان بهره‌گیری از پنل‌های نمایشی باریک‌تر را در این گجت‌ها میسر می‌کند که این موضوع کاهش مصرف باتری را به‌علت کاهش نیاز به انتقال داده‌ها فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات