قابلیت App Ops بصورت مخفی در جی۳ وجود دارد

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در اندروید آبنبات پاستیلی ویژگی کاربردی را در سیستم‌عامل خود با عنوان App Ops گنجانده بود که با استفاده از آن کاربران می‌توانستند تغییراتی را در میزان دسترسی اپلیکیشن‌ها به منابع ایجاد کنند. این ویژگی با ارائه‌ی اندروید کیت‌کت از اندروید حذف شد. اما در جی۳ ال‌جی همچنان می‌توان به این ویژگی دسترسی پیدا کرد.
تبلیغات

پس از آنکه گوگل در اندروید آبنبات پاستیلی ویژگی App Ops را برای تغییر در میزان دسترسی اپلیکیشن‌ها به منابع سیستمی، در اختیار کاربران گذاشته بود. با ارائه‌ی بروزرسانی اندروید کیت‌کت، گوگل این قابلیت را به‌دلایل امنیتی از دسترس کاربران خارج کرد، حال آنکه براساس گزارش‌‌های منتشر شده، جی۳ این ویژگی را در خود بصورت مخفی دارد.

از نظر گوگل این ویژگی برخی مواقع حتی می‌تواند منجر به سردرگمی و ایجاد مشکل برای کاربران شود، چراکه هر گونه تغییر غیرضروری و کوچک، بدون داشتن آگاهی می‌تواند منجر به عدم کارکرد اپلیکیشن مورد نظر شود. اما در مقابل برخی از کاربران که اصطلاحا پاوریوزر نام گرفته‌اند، می‌توانند از این چنین قابلیت‌هایی به خوبی و در جهت منافع خود استفاده کنند.

پس از آنکه دسترسی به این اپلیکیشن از اندروید حذف شد، گزینه‌های دیگری روانه‌ی بازار شد که بسیاری از آن‌ها برای ادامه‌ی کار نیازمند روت شدن گوشی‌هوشمند یا تبلت اندرویدی هستند. براساس اطلاعات منتشر شده، قابلیت موجود در جی۳، نیازمند روت شدن گوشی نیست، ولی برای دسترسی به آن باید از ابزار‌های دیگری کمک گرفت. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا با بروزرسانی جی۳ به اندروید آبنبات چوبی می‌توان به این قابلیت دسترسی پیدا کرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات