تماشا کنید: فرآیند تولید و جذب گرمای کره‌ی زمین در ویدئوی تایم‌لپس مادون قرمز

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
تماشای تصویر کره‌ی زمین خارج از جو همیشه مسحورکننده و جذاب است، اما آخرین ویدئوی تایم‌لپس منتشر شده، نشان‌دهنده‌ی گرمای تولید شده در سطح کره‌ی زمین و برهم کنش بخار آب و ابرهای موجود در اتمسفر برای بلعیدن این گرما است.
تبلیغات

در ویدئوی جدیدی که با استفاده از تصاویر ثبت شده توسط ماهواره‌های هواشناسی ناسا در قالب یک ویدئوی تایم لپس تهیه شده، می‌توان الگوی تولید گرما و حرکت ابرها و بخارآب را به وضوح مشاهده کرد. در این تصاویر، بخش‌های سفید نشان‌دهنده‌ی گرمایی است که از سطح زمین تولید می‌شود و در مقابل قسمت‌های تیره گویای حضور بخارآب و ابرها است که در تلاشند گرمای تولید شده را ببلعند. با استفاده از این تصویر می‌توان به روشنی دید که بخارآب چگونه در اتمسفر جابجا می‌شود.

تصاویر مورد نظر با استفاده از ماهواره‌های GEOS 13 و GEOS 15 ناسا تهیه شده است. این تصاویر بر مبنای کانال IR3 ثبت شده‌اند که به امواج با طول موج ۶.۵ میکرومتر حساس است. از هر یک از ماهواره‌های نام برده ۷۰۰ فریم تصویر با رزولوشن ۳٫۶۰۰ در ۳٫۰۰۰ پیکسل از تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴ تا ۲۶ ژانویه ۲۰۱۵ میلادی گرفته شده است. این تصاویر در قالب ویدئویی با نمایش چهار فریم بر ثانیه تهیه شده است.

لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات