بی ام و در CES 2016 از سیستم کنترل سه بعدی AirTouch رونمایی می کند

سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
بی ام از سیستم کنترل خودرو با استفاده از ژست‌های حرکتی رونمایی کرد.
تبلیغات

بی ام و در جریان نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی که ژانویه سال جاری برگزار شد، از سیستم کنترل خودرو با ژست‌های حرکتی رونمایی کرد. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند شماری از قابلیت‌ها نظیر کم و زیاد کردن صدای سیستم صوتی، دسترسی به سیستم ناوبری و حتی پاسخ به تماس‌های تلفنی ورودی را با استفاده از ژست‌های حرکتی پاسخ دهند. بی ام و در قدم بعدی نسل جدیدی از این سیستم را در سری ۷ خود پیاده کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده بی ام و در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 از آخرین نسل این سیستم که از ژست‌های حرکتی سه بعدی نیز پشتیبانی می‌کند، رونمایی خواهد کرد. این سیستم AirTouch نام دارد. در نسل جدید سیستم تعامل با ژست‌های حرکتی، کاربر می‌تواند با یک نمایشگر فرضی پانورامیک همچون یک صفحه‌ی نمایش لمسی کار کند، البته نیازی به لمس صفحه‌‌ی نمایش نیست. برای فعال کردن این صفحه‌ی نمایش که نیازی به لمس ندارد، مهندسان بی ام و سنسور‌هایی را در نسول مرکزی خودرو تعبیه کرده‌اند تا ژست‌های حرکتی سه بعدی ارائه شده توسط کاربر را کاملا درک کرده و دستورات را اجرا کنند.

در صورتی که از سیستم iDrive بی ام و در خودروهای این کمپانی استفاده کرده باشید، می‌دانید که این سیستم دارای منوها و زیر و بم‌های فراوانی است تا بتوان از گزینه‌ها و قابلیت‌های مختلف آن استفاده کرد. طراحان این کمپانی موفق شده‌اند تا با بهره‌گیری از AirTouch، تعداد منوهای موجود را کاهش داده و استفاده از منوها را بسیار سهل‌تر از پیش کنند. برای مثال در صورتی که کاربر گوشی هوشمند خود را به سیستم iDrive متصل کند، دیگر نیازی به همگام کردن دستی نیست و سیستم خود بصورت خودکار لیست مخاطبان و تماس‌ها را با گوشی همگام می‌کند.

تمامی تلاش خودروسازان برای توسعه‌ی چنین سیستم‌هایی، افزایش تمرکز رانندگان در زمان رانندگی است، چراکه این روزها استفاده از گوشی‌های هوشمند و غرق شدن در این گجت‌ها خطرات بسیاری را در زمان رانندگی ایجاد می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع mashable

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات