شورولت بولت ئی وی، یک خودروی الکتریکی مقرون به صرفه

پنج‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
مطالعه 4 دقیقه
شورلت بولت EV به عنوان نخستین خودروی الکتریکی جنرال‌موتورز پس از ساخت خودروی EV1 خواهد بود.
تبلیغات

اوایل ۲۰۱۵ شورولت اعلام کرد که قصد دارد یک خودروی الکتریکی مقرون به صرفه و خوب بسازد که بر اساس طرح مفهومی بولت باشد. پیش از این و در نمایشگاه اتومبیل دیترویت در سال ۲۰۱۵ از این طرح‌مفهومی رونمایی شده بود. این خودرو نه تنها قرار است جانشین خودروی قطع تولید شده‌ی اسپارک EV شود، بلکه نشان خواهد داد که جنرال‌موتورز به طور جدی برای بازار خودروهای الکتریکی برنامه‌ریزی کرده است.

اگر مسافت بیشینه‌ی این خودروی بر طبق اعلام شورولت ۳۲۰ کیلومتر باشد و قیمت آن در حدود ۳۰ هزار دلار تعیین شود، آنگاه می‌توان گفت که این خودرو موفق‌ترین خودروی الکتریکی حال حاضر خواهد بود. سایر خودروهایی که در حال حاضر با این محدوده مسافت هستند در دسته‌ی خودروهای گران قرار دارند که به عنوان بهترین نمونه‌ی می‌توان به تسلا مدل S اشاره کرد. البته با آمدن نسل دوم نیسان لیف (Leaf) و همچنین تسلا مدل ۳ که در آینده‌‌ی نسبتا نزدیک روانه‌ی بازار می‌شوند، این خودرو بی‌رقیب نخواهد ماند.

در حالی که بولت از نظر برخی شالوده‌های اصلی با خودروی سونیک شورولت مشترک است، اما تفاوت اصلی در این است که بولت به صورت کراس‌اوور ساخته می‌شود. به همین دلیل نمونه‌ی اولیه‌ی این خودرو از میله‌های باربند ظریف و طرح سپر مشکی استفاده کرده است. انحراف از مقادیر تناسب‌های بدنه‌ی کراس‌اورها (همانند خودروی فورد سی ایکس ۵) می‌تواند تغییر اعمال شده در بولت که برای قرارگیری باتری‌ها اعمال شده را نشان دهد. با این حال تا زمانی که تولید نهایی شورولت به بازار نیامده نمی‌توان با اطمینان در مورد تغییراتی که ممکن است روی خودرو تا زمان ساخت نمونه‌ی نهایی اعمال شود، نظر داد.

به نظر می‌رسد طراحی خودرو سعی داشته است تا از استایل خودروی هوندا فیت کمی دورتر شده و همانند خودروهای شورولت وولت ۲۰۱۶ و بی‌ام‌دبلیو i3 باشد. برای منبع انرژی سیستم رانشگر الکتریکی خودرو، باید منتظر دیدن یک بسته باتری یون‌لیتیومی با سلول‌های ساخت شرکت ال‌جی‌چم باشیم. ظرفیت انرژی این بسته حداقل ۵۰ کیلووات‌ساعت بوده و توانایی پیمودن مسافت بیشینه برای این خودرو در شرایط جاده حدود ۳۲۰ کیلومتر خواهد بود. پنجره‌های مثلثی نسبتا بزرگ در پشت آینه‌های جانبی و ورقه‌های فلزی باریکی که همانند خودروی بی‌ام‌دبلیو از میان دستگیره‌ها و تا چراغ‌های عقب ادامه می‌یابد از دیگر مشخصه‌های این خودروی الکتریکی است.

مدل تولیدی این خودرو ماه آینده در نمایشگاه اتومبیل دیتروییت ۲۰۱۶ و همچنین در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته خواهد شد. تولید انبوه آن نیز در اواخر ۲۰۱۶ شروع می‌شود. جنرال‌موتورز اعلام کرده است که قیمت تقریبی خودرو از ۳۰ هزار دلار شروع خواهد شد. به تازگی تعدادی تصویر غیر رسمی از این خودرو منتشر شده است. در ادامه شما را به دیدن چند تصویر از نمای بیرون و نمای داخلی ترسیمی این خودرو دعوت می‌کنیم.

2017 chevrolet bolt ev spy photo 105 876x535 f0782 بولت

 

2018 chevrolet bolt concept 401 876x535 caa1f بولت

 

2018 chevrolet bolt concept 404  بولت

 

2018 chevrolet bolt concept 405 876x535 43ccd بولت

 

2018 chevrolet bolt concept 406 876x535 beca0 بولت

 

2018 chevrolet bolt concept 407 876x535 59f11 بولت

 

2018 chevrolet bolt concept 408 876x535 4871b بولت

منبع caranddriver

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات